وزیر ارتباطات در توییتر نوشت:

هوش مصنوعی، محرک پرقدرت پیشرفت در آینده است

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حساب توییتری خود از آینده روشن ایران با تلاش دانشجویان ایرانی در زمینه هوش مصنوعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  پس از پرتاب ماهواره ظفر و پیشرفت های چشمگیر در حوزه فناوری، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار مطلبی در حساب توییتری خود به موضوع «هوش مصنوعی» اشاره کرد و از توان دانشمندان پرتوان در حوزه فناوری  نوشت: 

"هوش مصنوعی، محرک پرقدرت پیشرفت در آینده است. دانشمندان هوش مصنوعی پرتوانی در ایران داریم، اما عدم وجود توان پردازشی و داده‌ها (بویژه داده‌های دولتی) دو چالش اساسی توسعه این صنعت در کشور است. برای رفع این دو چالش، «مرکز توسعه نوآوری هوش مصنوعی ایران» هفته بعد راه اندازی خواهد شد. "

هوش مصنوعی، محرک پرقدرت پیشرفت در آینده است


بیشتر بخوانید: جهرمی از گام مهم صنعت فضایی کشور خبر داد


هوش مصنوعی، محرک پرقدرت پیشرفت در آینده است

"این مرکز با مدیریت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری وزارت علوم و مشارکت دانشگاه‌های شریف، تهران و امیرکبیر و به یادبود همه‌ی جانباختگان هواپیمای اوکراینی راه اندازی خواهد شد. منتظر سایر دانشگاه‌ها هم هستیم.
این مرکز نقش مهمی در توسعه اقتصاد دیجیتال خواهد داشت. "

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
يه فيلم ديدم كه آمريكاييا دارن يه مغز الكترونيكي مصنوعي ميسازن اسمشم گذاشته بودن زاياك
ميگن اگه اين را بيافته در دانشگاهاشونو ميبندن چون ديگه نيازي به دانشمندا ندارن و اين دستگاه همه علوم رو براشون كشف ميكنه و كار ملت ميشه خوردن و خوابيدن و شعر گفتن
آخرین اخبار