مسجدی: تداوم حضور آمریکایی‌ها در عراق باعث ضررهای امنیتی برای این کشور است

سفیر ایران در عراق، تداوم حضور نیروهای آمریکایی در عراق را موجب نقض استقلال، تشدید دخالت‌های آمریکا در امور داخلی این کشور و ضررهای امنیتی دانست.

تداوم حضور آمریکایی‌ها در عراق باعث ضررهای امنیتی برای این کشور استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در مراسمی که از سوی مدیریت " جامعه المصطفی العالمیة " و مدیریت تعلیم و تربیت حشدالشعبی در بغداد به مناسبت بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین روز شهادت سرداران رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، در محل این دانشگاه ترتیب یافته بود، حضور پیدا کرد.

در این مراسم که با حضور دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، سفیر کشورمان در سخنرانی خود، ضمن تشکر از بانیان برگزاری آن، وقوع انقلاب اسلامی در ایران را سرمنشاء تشکیل نظام مردم سالاری دینی، خودباوری ملی و عهده دار شدن امور مختلف مملکتی از سوی جوانان و متخصصان ایرانی به جای عناصر بیگانه و مستشاران آمریکایی دانست.

او با تشریح مولفه‌های اساسی انقلاب اسلامی در سه مفهوم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به ذکر دلایل دشمنی‌های آمریکا با ایران اسلامی پرداخت.

سفیر کشورمان در ادامه، با برشمردن ارتکاب جرائم گوناگون از سوی آمریکا در جریان ترور و شهادت سرداران رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمانشان، تداوم حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق را موجب نقض استقلال، تشدید دخالت‌های آمریکا در امور داخلی این کشور و ضرر‌های امنیتی دانست.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار