مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد؛

اهداء ۱۵۱ واحد خون در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن

مهدی‌زاده گفت: در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، ۱۵۱ نفر موفق به اهدای خون خود به مراکز انتقال سطح استان تهران شدند.

محمدرضا مهدی‌زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهداءکنندگان خون در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: در روز ۲۲ بهمن امسال ۱۸۷ نفر از راهپیمایان با مراجعه به مراکز انتقال خون، اقدام به اهدای خون خود و شرکت در این کار خیر و خداپسندانه کردند که از این تعداد ۱۵۱ نفر موفق شدند خون خود را برای رفع نیاز بیماران و نیازمندان اهداء کنند.

۳۱ درصد از اهدا کنندگان  جزء افراد  مستمردر انجام این کار خیر هستند

او ادامه داد: از میان اهداءکنندگان خون، ۳۱ درصد از آن‌ها جزء افرادی بودند که به طور مستمر در این کار خیر شرکت می‌کنند و ۴۸ درصد از افرادی که موفق به اهداء خون شده‌اند نیز جزء اهداءکنندگان باسابقه در سطح استان تهران محسوب می‌شوند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران تأکید کرد: در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن سال جاری، ۲۱ درصد از اهداءکنندگان برای اولین بار اقدام به اهداء خون خود و مشارکت در این کار خیر کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: آمار‌هایی که از سلامت خون در ایران خبر می‌دهد


مهدی‌زاده گفت: در حال حاضر میزان ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در سطح استان خوب ارزیابی شده است اما به دلیل برودت هوا و انجام عمل‌های جراحی سنگین در تهران برای رفع نیاز بیماران و نیازمندان افراد خیر بیشتری در زمینه اهداء خون باید مشارکت داشته تا مشکلی از نظر تأمین خون و فرآورده‌های خونی در گروه‌های مختلف نداشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتقال خون ، اهدا خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.