اذعان نیرو‌های ائتلاف به تیراندازی به سوی مردم سوریه در شمال این کشور+ فیلم

نیرو‌های ائتلاف به رهبری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردند امروز در شمال سوریه در درگیری‌هایی به سوی مردم این کشور تیراندازی کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نیرو‌های ائتلاف به رهبری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردند امروز در یک ایست بازرسی در شمال شرق سوریه در درگیری‌هایی که رخ داد، به سوی مردم تیراندازی کرده‌اند.
در بیانیه ائتلاف آمده در حال حاضر اوضاع آرام شده است و خودرو‌های گشت به مقر خود بازگشته اند. این در حالی است که در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به کشته شدن غیرنظامیان در این درگیری‌ها نشده است.
پیشتر رسانه‌های سوریه و ترکیه اعلام کرده بودند که جنگنده‌های آمریکا دست‌کم یک حمله هوایی در این منطقه انجام دادند که در بیانیه نیرو‌های ائتلاف هیچ اشاره‌ای به حمله هوایی نشده است.

این در حالی است که خبرگزاری دولتی سانای سوریه اعلام کرد در تیراندازی سربازان آمریکایی دست‌کم یک غیرنظامی کشته و یک نفر دیگر زخمی شده است. بنا به گزارش سانا، به دنبال تیراندازی‌ها یک حمله هوایی در روستای قامشلی در نزدیکی مرز ترکیه صورت گرفت. خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه نیز اعلام کرد دست‌کم دو حمله هوایی در این منطقه صورت گرفته است.

صبح امروز خبرگزاری سانا اعلام کرد یک غیرنظامی سوری در روستای «خربه عمو» واقع در شرق شهر قامشلی سوریه به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر آمریکایی کشته شد. بر اساس این گزارش، مردم روستای «خربه عمو» برای جلوگیری از حرکت چند خودروی آمریکایی در نزدیکی ایست بازرسی ارتش سوریه ایستاده بودند که با شلیک نظامیان اشغالگر آمریکایی، یکی از آن‌ها کشته شد. اهالی این روستا ۴ خودروی زرهی آمریکایی را منهدم کردند. در پی این اقدام نیرو‌های آمریکایی ۵ خودروی زرهی دیگر خود را به این منطقه اعزام کردند.

این در حالی است که برخی منابع خبری اعلام کردند اهالی روستای «خربه عمو» در شمال شرق سوریه با نظامیان آمریکایی درگیر شده و آنان را مجبور به عقب‌نشینی از منطقه کردند.

در حادثه دیگر امروز، گروه فیلم‌برداری شبکه دولتی «الاخباریه» این کشور در منطقه غرب حلب مورد حمله گروه‌های تروریستی قرار گرفتند. خبرگزاری سانا نیز اعلام کرد تعدادی از کارمندان آن بر اثر این حمله زخمی شده‌اند.

سانا گزارش داد «یک گروه فیلم‌برداری که در حال پوشش اخبار پیشرفت ارتش سوریه در منطقه بود، مورد حمله یک گروه تروریستی در غرب استان حلب قرار گرفت.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار