رئیس کل دادگستری اردبیل:

اکیپ‌های قضایی اردبیل در برخورد با جرائم انتخاباتی قاطعیت داشته باشند

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: اکیپ‌های قضایی استان اردبیل در برخورد با جرائم انتخاباتی قاطعیت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در جلسه هماهنگی اکیپ‌های قضایی نظارت بر حوزه تبلیغات انتخاباتی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهر اردبیل به منظور بررسی نحوه تعامل و همکاری با مجریان انتخاباتی گفت: اکیپ‌های قضایی باید با صبر و شکیبایی در مسایل حاشیه‌ای و قاطعیت در برخورد با جرایم داشته باشند.

او با اشاره به وظایف و تکالیف اکیپ‌های قضایی نظارت بر انتخابات گفت: عمده‌ترین هدف صیانت از آرای مردم، پیشگیری از تخلف، تامین امنیت و آرامش مردم و برخورد با مجرمان و متخلفان در حوزه انتخابات است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه بر لزوم ارتباط هماهنگی کامل این اکیپ‌ها با دادستان مرکز استان و دادگستری برای مدیریت و پیشبرد هرچه بهتر امور تاکید کرد.

عتباتی با تاکید بر اینکه ضابطین دستگاه قضایی موظف به برخورد با جرایم مشهود هستند گفت: مجریان و ناظران انتخاباتی باید به وظایف ذاتی خود عمل کنند لذا مهمترین وظایفی که اکیپ‌های نظارتی و قضایی دارند، یادآوری مسئولیت‌های ذاتی دستگاه ها، مجریان و ناظران انتخاباتی به آن‌ها می‌باشد.

او در ادامه بر لزوم نظارت بر محیط‌های پیرامونی حوزه‌های رای‌گیری تأکید کرد و گفت: باید اطلاعات و اشرافیت کامل در حاشیه و پیرامون حوزه‌های رأی گیری به منظور رصد تحرکات که احتمالاً صحت و سلامت انتخابات را تهدید می‌کند صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به رویکرد دستگاه قضایی استان در مطالبه گری از دستگاه‌ها و نهاد‌های برگزاری انتخابات گفت: اجرای اکیپ‌های نظارت قضایی باید در راس نظارت بر نحوه برگزاری انتخابات باشند و از مجریان برگزاری انتخابات در خصوص فراهم آوردن زمینه برگزاری سالم انتخابات باید مطالبه‌گری داشته باشند.

دادستان مرکز استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به فرارسیدن ایام تبلیغات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی گفت: برای هرچه بهتر شدن امور و برگزاری سالم انتخابات جلسات متعددی با نیرو‌های انتظامی، مجریان و ناظران انتخاباتی برگزار شده و در حوزه نظارت قضایی بر انتخابات نیز طبق تقسیم بندی‌های صورت گرفته که طی آن شهر اردبیل به ۵ نقطه تقسیم شده که اکیپ‌های نظارت قضایی در این خصوص با ضابطین قضایی، مجریان و ناظران انتخاباتی هماهنگی‌های لازم و کاملی را دارند.

طباطبایی اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی این اکیپ‌های قضایی فراهم آوردن بستر و زمینه برای برگزاری انتخابات سالم، پیشگیری از بروز هر گونه جرائم و تخلفات انتخاباتی و برخورد با متخلفان در این حوزه می‌باشد.

او تأکید کرد: هر چه مردم اطمینان بیشتر بر صحت برگزاری انتخابات داشته باشند به همان میزان مشارکت آنان در انتخابات بیشتر خواهد شد بنابراین همه مسئولان و دست اندرکاران امر انتخابات لازم است برای برگزاری هرچه باشکوهتر این انتخابات بیش از پیش تلاش داشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.