کرمان جزو استان‌های مطرح کشور در ورزش ناشنوایان

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان گفت: استان کرمان جزو استان‌های مطرح در ورزش ناشنوایان است و از نظر عملکرد و ارزیابی جزو استان‌های بالای کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهران تیشه گران، رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سالیانه ورزش‌های ناشنوایان استان کرمان که در زنگی آباد برگزار شد، با اشاره به اینکه از حضور من در فدراسیون ۱۱ ماه گذشته، ضمن عذرخواهی از اینکه نتوانسته طی این مدت به استان کرمان سفری داشته باشد، از عملکرد مولا، رئیس هیئت ناشنوایان استان کرمان ابراز خرسندی کرد و گفت: در ایران ۳۱ رئیس هیئت ناشنوایان داریم، این در حالیست که شاید تنها در کشور دو نفر مانند آقای مولا داشته باشیم.

او مولا را الگویی برای کسانی که می‌خواهند به جامعه معلولین کمک کنند، دانست و افزود: حقیقتاً خدمت در این حوزه کار دشواری است و صبر زیادی می‌خواهد.

تیشه گران به قدمت بالای این فدراسیون نسبت به بقیه فدراسیون‌ها اشاره و تصریح کرد: این فدراسیون بالای ۷۰ سال قدمت دارد.

او دیده شدن را اصل مشکل ناشنوایان دانست و بیان داشت: متأسفانه خیلی‌ها نمی‌دانند، ناشنوایان المپیک دارند، بازی‌های آسیایی دارند و از نظر رنکیگ جهانی از شنوا‌ها بالاترند.

تیشه گران به موفقیت‌های ناشنوایان در رقابت‌های جهانی گریزی زد و گفت: خوشبختانه فوتسال ما هم اکنون دو دوره قهرمانی جهان را در کارنامه دارد.

او با بیان اینکه ورزش ناشنوایان بسیار پیچیده است، به فعالیت حدود ۱۸ رشته‌ی ورزشی زیر نظر این فدراسیون اشاره کرد و افزود: خوشبختانه استان کرمان جزو استان‌های مطرح در ورزش ناشنوایان است و همیشه از نظر عملکرد و ارزیابی جزو استان‌های بالای کشور محسوب می‌شود که این به خاطر عشق و علاقه‌ای است که رئیس هیئت و اعضایش دارند.

تیشه گران تصریح کرد: هیچ هیئتی نداریم که به این نحو بتواند با جمع آوری کمک‌های مردمی اداره شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه ۳۱ استان را در زیرمجموعه خود داریم و متأسفانه وزارت اعتباری بابت کمک به هیئت‌ها برای این فدراسیون در نظر نگرفته است، بیان داشت: هفته آینده برنامه‌ای برای هیئت‌ها داریم و در راستای آن، از اعتبارات خود فدراسیون، کمک ناچیزی نسبت به فعالیت‌هایی که در استان کرمان صورت می‌گیرد، اعطا می‌شود.

تیشه گران برگزاری دوره‌های داوری و مربیگری را از اقدامات در دستور کار این فدراسیون برشمرد و گفت: نخستین دوره مربیگری کشتی را برگزار کردیم و آموزش فدراسیون همچنین در حال برنامه ریزیست تا دوره‌ی داوری را نیز از اوایل سال آینده آغاز کند.

او با بیان اینکه در تمام رشته‌های ورزشی تیم ملی، مربی ناشنوا داریم، افزود: تأکید شده هر تیم ملی که مربی ناشنوا نداشته باشد، کادر فنی قبول نیست و این سبب شده در تمامی رشته‌ها حداقل یک نفر به عنوام مربی ناشنوا در ترکیب تیم باشد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان جمهوری اسلامی ایران از امضای تفاهم نامه همکاری در خصوص استعدادیابی برای ورزش‌های این فدراسیون خبر داد.

تیشه گران با اشاره به راه اندازی بانک اطلاعاتی در سایت این فدراسیون تصریح کرد: هم اکنون تا حدودی این بانک کار خود را آغاز کرده و اسامی قهرمانان ملی و بحث قهرمانی‌ها در این بانک وارد شده است.

او با اعلام اینکه بر اساس کارکرد و عملکرد ناشنوا‌ها همیشه مظلوم واقع شده اند، بیان داشت: تلاش کردیم بحث پاداش‌های ناشنوایان، به ۵۰ درصد شنوا‌ها برسد.

تیشه گران دغدغه اصلی ناشنوایان را بحث اشتغال دانست و گفت: با سازمان بهزیستی توافق کردیم با قهرمانان المپیک و جهانی قراردادی داشته باشد.

او با اعلام اینکه متأسفانه برخی مدیران کل استان ها، هیئت‌های ناشنوایان را جزو هیئت‌ها نمی‌بینند، افزود: فدراسیون ناشنوایان اگر چه قدمت بسیار زیادی دارد، اما هنوز اول راه است و ما به دنبال انجام یک کار ماندگار در فدراسیون ورزش های ناشنوایان هستیم و آن ارتباط دادن ادارات ورزش و جوانان با هیئت هاست.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار