رقابت ۳۶۴ نامزد انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی

مهلت فعالیت‌های تبلیغاتی نامزد‌های یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  ۳۶۴ نامزد برای نشستن بر ۱۹ کرسی سبز مجلس با هم رقابت می‌کنند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، این مهلت، طبق ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس و ماده ۴۰ آئین نامه اجرایی آن درباره زمان شروع و پایان فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها، بامداد امروز پنجشنبه ۲۴ بهمن آغاز شده و تا ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه اول اسفند به پایان می‌رسد.

راستگو رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به آغاز تبلیغات نامزد‌های انتخابات مجلس از ساعت ۲۴ امشب گفت: فرمانداران از اولین ساعات شروع تبلیغات، فعالیت‌های تبلیغاتی نامزد‌ها را رصد کرده و با اقدامات غیرقانونی و تبلیغات غیرمجاز نامزد‌ها با قاطعیت برخورد کنند.

راستگو آخرین آمار نامزد‌های تاییدصلاحیت‌شده را در ۱۳ حوزه انتخابیه استان ۳۶۴ نفر معادل ۵۲.۹ درصد داوطلبان اعلام کرد.

او  تعداد رأی اولی‌ها را در انتخابات دوم اسفند امسال ۱۴۵ هزار و ۲۹۴ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد واجدان شرایط رأی دادن در استان ۲ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۸۰۰ نفر است که یک میلیون و ۵۰۲ هزار نفر از آن‌ها مرد و بقیه زن هستند.

راستگو افزود: در شهرستان تبریز یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۷۷۰ نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات پیش رو هستند که از این تعداد ۶۹۱ هزار را مردان و بقیه را زنان تشکیل می‌دهند.

رییس ستاد انتخابات استان با تاکید بر لزوم قانون مداری داوطلبان و هواداران آنان گفت: تمام اقدامات خلاف قانون در استان رصد می‌شود در صورت هرگونه تخلف ابتدا تذکر داده شده، ارشاد و راهنمایی انجام خواهد شد و اگر توجه نشود برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار