مدیرکل گمرکات قم:

استقبال بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از اتصال گمرکات قم به خط راه‌آهن

خلیلی گفت:اتصال گمرکات قم به خط راه‌آهن،علاوه برتقویت جایگاه تجارت استان،موجب استقبال بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای فعالیت اقتصادی در قم می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمد خلیلی مدیرکل گمرکات قم گفت: مراحل تکمیلی طرح اتصال گمرکات قم به خط راه‌آهن سراسری با تزریق اعتبارات درحال انجام است و هم اکنون نیز پذیرش کالا درزمینهٔ واردات و صادرات برای انتقال از طریق خط راه‌آهن به‌صورت رسمی در گمرکات استان انجام می‌شود.

مدیرکل گمرکات قم با اشاره به اهمیت اجرای طرح اتصال گمرکات قم به راه‌آهن سراسری برای توسعه اقتصادی استان، ادامه داد: این طرح ازجمله مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی درقم بوده و با پیگیری مسئولان استانی و ملی به مرحله اجرا درآمده‌است.

خلیلی افزود: حمل‌ونقل کالا به‌وسیله راه‌آهن با هزینه کمتر، سرعت بیشتر و امنیت بالاتری نسبت به روش‌های معمول صورت می‌گیرد و به همین دلیل از جابه‌جایی کالا به‌وسیله ریل به‌عنوان حمل‌ونقل سبز یاد می‌شود.

او بیان کرد: جابه‌جایی کالا به‌وسیله راه‌آهن، خطرات کمتری دارد و به همین دلیل تجار استان از این روش حمل‌ونقل برای صادرات و واردات کالا‌های خود استقبال می‌کنند.

خلیلی گفت: با اجرای این طرح، کالا میان قم و بندر شهید رجایی در کمتر از دو روز جابه‌جا می‌شود و این امکانی ویژه برای کاهش زمان نقل‌وانتقال کالا در عرصه واردات و صادرات استان است.

مدیرکل گمرکات قم ادامه داد: اتصال گمرکات قم به خط راه‌آهن، علاوه برتقویت جایگاه تجارت استان، موجب استقبال بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای فعالیت اقتصادی درقم می‌شود.

از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه ۱۰۰ هزار تن کالا در قالب محصولاتی همچون گرانول، پفک، کفش و صندل، شمش سرب، مواد و محصولات پلاستیکی و شیمیایی و هیدروکربن به کشور‌هایی مانند عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان و ازبکستان به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار از گمرکات قم صادر شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: گمرک قم ، خط راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.