در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ 

کدام مدل ازدواج موفق تر است، مدرن یا سنتی؟ 

یک روانشناس درباره میزان موفقیت ازدواج‌های مدرن و سنتی توضیحاتی داد. 

یاسر مهدویان روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی با‌شگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان موفقیت ازدواج مدرن و سنتی، اظهار کرد: در سال‌های دور ازدواج سنتی در کشور ما رایج بود، اما امروزه با افزایش چشمگیر راه‌های ارتباطی، بسیاری از جوانان تمایل دارند که به صورت مدرن ازدواج کنند.

وی افزود: وقتی در امر ازدواج صرفاً والدین تصمیم گیرنده باشند و تصمیم‌های مربوط به این امر تنها در یک یا چند جلسه چند ساعته اتخاذ شود، نباید انتظار یک زندگی مشترک موفق و همراه با آرامش را داشت.

این روانشناس گفت: زمانی که صرفا دوستی و احساس، مبنای انتخاب طرف مقابل برای ازدواج باشد هم نتیجه مطلوبی در پی نخواهد داشت.

مهدویان گفت: صرف ازدواج به شیوه سنتی و یا مدرن به تنهایی نمی‌تواند تضمین کننده موفقیت یک ازدواج باشد، اما ترکیبی از این دو و رعایت نکات مهم و کلیدی در زمان شناخت طرفین، قبل از تصمیم‌گیری برای تشکیل زندگی قطعاً می‌تواند کمترین چالش را برای زوجین در زندگی‌شان به همراه داشته باشد.

این روانشناس با بیان اینکه آشنایی اولیه به هر صورتی که شکل گیرد، حداقل بین ۲ تا ۳ ماه نیاز است که تا طرفین به شناخت مناسبی از هم برسند و بعد تصمیم به ازدواج بگیرند، ادامه داد: در ازدواج سنتی این نکته خیلی کم رعایت می‌شود و با چند ساعت صحبت کوتاه طرفین تصمیم به ازدواج می‌گیرند که قطعاً این کار اشتباه است.

وی اضافه کرد: از طرفی در ازدواج‌های مدرن فعلی، تنها معیار انتخاب، دوست داشتن و احساس هیجان لحظه‌ای است که این مورد هم می‌تواند تنش‌های بسیار زیادی در زندگی مشترک ایجاد کند.

مهدویان با اشاره به اینکه طرفین باید با روانشناسی رفتار با جنس مخالف آشنایی کامل داشته باشند و مهارت‌های لازم را در این زمینه قبل از ازدواج به خوبی یاد بگیرند، گفت: متأسفانه بخش عمده‌ای از مردان جامعه، زمانی که از شغل و شرایط مالی خود اطمینان پیدا کردند، احساس می‌کنند برای ازدواج آمادگی دارند، در حالی که مهم تر از این‌ها، آشنایی با روانشناسی رفتار زنان است که می‌تواند تضمین کننده یک انتخاب درست و به همراه آن یک زندگی مشترک موفق باشد.

این روانشناس افزود: زنان باید به این نکته توجه کنند که به پایان رساندن تحصیلات و یا به یک سن مشخصی رسیدن نمی‌تواند معیاری برای آمادگی آن‌ها در جهت ازدواج باشد، بلکه آشنایی با دنیای مردان و نوع تفکرات آن‌ها، می‌تواند در داشتن یک ازدواج موفق، به زنان کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
مسئولین اصلا به فکر جوانان نیستند اکثرا مجردنند آنهایی که ازدواج کرده اند مشگل دارنند ودلیلش کاملا معلومه بیکاری و تورم و گرانی وقتی هم ازدواج نباشه نسل آینده با کمبود جمعیت مواجع خواهد شد و نسل پیر خواهد شد و مسئولین در خواب غفلتند وقتی متوجه این موضوع خواهند شد که دیگر کاری از دست کسی بر نخواهد آمد فرزند من دو ساله ازدواج کرده به دلیل مشگلات حاضر نیست بچه دار بشه فقط زرنگ باشند شکم خود را سیر کنند .
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۸:۴۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
با سن 37 سالگی ازدواج کردم و کاملا پشیمونم و دوست دارم هر چه زودتر جدا بشم، زندگی مجردی از هر لحاظ راحت تر و منطقی تر توی ایران... خودتونو مثل من درگیر نکنید که جز پشیمونی چیزی نداره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
هر وقت روانشناسان محترم توصیهای می کنند یاد ان سایتی می افتم که درباره خانم دکتری روانشناسی می افتم که شوهر مهندسش در محل کارش ونزد کسانی که برای روانشناسی رفته بودند کتک خورد و
Iran (Islamic Republic of)
پسر دهه شصتی
۱۵:۲۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
ما دهه شصتی ها نزدیک چهل سال مون داره میشه و همچنان مجرد موندیم نه سنتی نه مدرن هیچ کدام و
کلن ازدواج قسمت زندگی ما نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
من دهه شصتی هستم هنوز ازدواج نکردم قسمت وسرنوشت چنین بود مجردی زندگی ادامه بدیم هرچه خواست خداوند باز راضی هستیم خداراشکر ۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۱۹:۲۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۲:۰۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
تواین مملکت کی به ازدواج فکرمیکنه شکممون پرنمیشه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۸:۲۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
کدام مدل ازدواج موفق تر است، مدرن یا سنتی؟ !!! ازدواجی موفق تر است که بر اصل و اساس اسلامی قرآنی و هم کف بودن و تفکر و از هر لحاظ به بلوغ رسیدن دو طرف و صدق و صداقت و راستگویی دو طرف و حمایتهای هر دو خانواده و حمایتهای همه جانبه دولت مردان برای مسکن دار کردن زوجین و ایجاد اشتغال پایدار با درآمد خوب و کافی و ارزان کردن تمامی اجناس + با کیفیت کردنشان برای مشتریان کم درآمد و پرداخت وامهای بدون سود نوزول خاری و وامهای بلاعوض و هزینه های فرزندآوری رایگان و کمک هزینه های مخارج فرزندان برای حمایت از رشت جمعیت بسیار عمل صالح و خوبی است . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ت
۰۲:۴۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
نویسنده درک غلطی از ازدواج مدرن داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
من 32 سالمه و خانوادم فقط توی ازدواجم کارشکنی می کنن. حتی پدرم جلسه خواستگاری رو بهم ریخت
تنها چارم دوست دختره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
روزای پیری دوست دختر مونس شما میشه اینطوری فرصت متاهل شدن و خانواده داشتن و بزرگ کردن بچه هاتونو از دست میدید ازدواج حتی سختش از دوستی بی آینده بهتره ازخدا بخواین کمکتون کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
ازدواجی که در آن کار باشد مسکن باشد زندگی موفقی است اما مشکل اینجاست ما با هشتاد میلیون جمعیت هنوز تو بخش مسکن مشکل داریم مشکل که نه فاجعه چین با یک میلیارد و سیصد نفر اما موفق عمل کرده و گفته تا ۲۰۲۰دیگر فقیری نخواهند داشت اما کشور ما جای تأسف دارد
Germany
Amir
۰۱:۳۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
ازدواج تو این وانفسا بزرگترین اشتباه است کی میاد با این وضع سکه پنج میلیون ازدواج کنه خلاصش کنم ارزش پول ملی به شدت تنزل کرده و در کشورمون برای هر اقدامی باید به دلار خرج کنی زنده باد مجردی و تنهایی و راحت و بدون دلواپسی زندگی کردن مجبور نبودن به جواب پس دادن به این و آن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
ازدواج به روش سکه طلا روش کلاهبرداری فقط در ایران عزیز است 1.5میلیارد مسلمان طبق سنت پیامبر اسلام ص مهریه نقدی هنگام عقدآنهم جزیی که دختر وپسر میروند دنبال زندگی و7میلیارد آدمهای دنیا مهریه ندارند اگر میخواهید کاری انجام بدهید مهریه را حذف کنید حدود 25 سال است که مهریه سکه طلا برای کلاهبرپاری شکل گرفته .حذف مهریه مشکل حل میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
حتما یه عده از دوستان دارن سود میبرن که با حذفش مخالفن.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۱:۰۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
تا وضعیت کار جوانا مشخص نشه هر روز ازدواج کمتر میشه گناه زیاد خدا براشون نسازه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۰۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
هیچکدام..... چون اصلا پولی نیست چه مدرن چه سنتی ازدواج کرد ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
عزیزم هرچیزی خرج داره چ سنتی،چ مدرن؟!!!پول؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۰:۴۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
یک بنده خدایی باعث شد حالم از ازدواج بهم بخوره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
همه مثل هم نیستن
United States of America
saman
۱۳:۱۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
ببین توصیه می کنم بخوره! مطمئن باش ... توو این وضعیت مجرد مووندن بهتر از ازدواجه... استرس و بدبختی میاد سراغت ... ببین... عشق یک فعل و انفعال شیمیایی داخل مغزه... بیشتر از این نیست... از تنهاییت لذت ببر...از ما گفتن بوود ... تمام...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
بدترین چیز در این دنیا مجرد بودن و تنهاییه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
هیچ کدام
آخرین اخبار