ارائه خدمات مشاوره به بیش از ۱۷ هزار نفر در استان زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۱۳ هزار و ۲۹۹ تماس موفق با خط مشاوره ۱۴۸۰ صورت پذیرفته است.

ارائه خدمات مشاوره به بیش از ۱۷ هزار نفر در استان زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان از ۱۳ هزار و ۲۹۹ تماس موفق با خط مشاوره ۱۴۸۰ در ۱۰ ماهه امسال خبرداد و گفت: ۱۷ هزار و ۶۳۱ جلسه مشاوره حضوری نیز توسط مراکز مشاوره دولتی و غیر دولتی برگزار گردیده است.
 
او با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره بهزیستی در دو سطح دولتی و غیردولتی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل مراکز و دفاترمشاوره و خدمات روان شناختی تحت نظارت بهزیستی استان ۳۸ مرکز است.
 
محمدی ادامه داد: یک مرکز مشاوره دولتی در شهرستان زنجان و ۵ دفتر مشاوره دولتی در شهرستان‌های ابهر، ایجرود، خدابنده، طارم و ماهنشان فعالیت می‌کنند و ۳۲ مرکز و دفتر مشاوره و خدمات روان شناختی حضوری غیر دولتی نیز در سطح استان دارای مجوز فعالیت می‌باشند.

این مقام مسئول با اشاره به نحوه صدور مجوز برای تاسیس مراکز مشاوره، افزود: صدور مجوز مراکز مشاوره در ۳ سطح سلامت روان محلی، مشاوره عمومی، مشاوره تخصصی انجام می‌پذیرد.

محمدی نقش مشاوره درزندگی و آشنایی افراد با نحوه تعاملات فردی و اجتماعی وتوانایی حل مسئله را مهم عنوان نمود و گفت: خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای توانایی فرد را در حفظ رابطه با دیگران و تسهیل شکوفایی استعداد‌ها افزایش داده و به بالا بردن توانایی سازگاری فرد، و بهبود فرایند تصمیم گیری، افزایش رضایتمندی در تمامی مراحل زندگی و اصلاح نگرش نسبت به جنبه‌های گوناگون زندگی کمک می‌نماید.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.