صادرات ۲۸ میلیون دلاری تعاونی‌های کردستان

معاون مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: ۲۸ میلیون دلار از کالا‌ها و محصولات تولیدی بخش تعاون این استان امسال به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علی اصغر عباسی معاون مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: این صادرات شامل سوخت، محصولات کشاورزی، لبنی، معدنی، روغن پایه، ظروف یکبار مصرف، دارو‌های گیاهی و انواع بستنی واحد‌های تولیدی استان بود که به کشور‌های همسایه از جمله عراق صادر شده است.

عباسی با اشاره به اینکه تعاون یکی از بخش‌های اثرگذار اقتصادی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۸۳۳ تعاونی شامل ۲۴۷ تعاونی در دست اجرا و یک هزار و ۵۸۶ تعاونی فعال در این استان وجود دارد.

او گفت: تعاونی‌های صادر کننده شامل تعاونی آرین نورد سقز (سنگ آهن دانه بندی شده)، تعاونی بدر پلاستیک قروه (ظروف یکبار مصرف)، تعاونی نیکران شیمی قروه (روغن پایه)، تعاونی بستنی عسل سنندج (انواع بستنی)، تعاونی شفا (دارو‌های گیاهی)، تعاونی مرزنشینان (صادارات سوخت) و تعاونی لبندوش (انواع محصولات لبنی) است.

معاون مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان تاکید کرد: ۵۰۲ تعاونی در بخش خدمات، ۳۴۷ مورد در بخش مسکن، ۳۲۶ مورد در بخش کشاورزی و ۳۰۵ مورد نیز در بخش صنعت این استان فعال هستند.

او افزود: ۴۸ شرکت تعاونی اقتصادی جدید امسال در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، صنایع دستی و عمران در این استان تشکیل و راه‌اندازی شده است.

عباسی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار و ۵۴۸ نفر در کل تعاونی‌های فعال استان مشغول بکار هستند، اظهار داشت: این تعاونی‌ها با سه هزار و ۵۴ عضو و سرمایه گذاری اولیه حدود ۲۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۴۱۶ نفری در حال فعالیت هستند.

او با بیان اینکه تعداد اعضای کل تعاونی‌های استان ۲۰۵ هزار نفر است، اضافه کرد: ۴۱ درصد اعضای تعاونی‌های استان را بانوان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: صادرات ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.