توزیع ۵ هزار بسته غذایی میان جا ماندگان در برف

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در پنج روز گذشته پنج هزار و ۶۸ بسته غذایی شرایط اضطراری عمومی و پیچیده حوادث اقلیمی در میان متاثرین و در راه ماندگان از برف و کولاک در ۲۲ استان کشور توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام گزارش امدادرسانی در برف و کولاک از ١٩ بهمن تا ساعت ۰۶:۳۰ صبح ۲۴ بهمن افزود: در پنج روز گذشته ۲۲ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران و همدان تحت تاثیر برف و کولاک بوده اند که امدادگران در ۱۶۳ محور کوهستانی خدمات امدادی لازم را به ۲۵ هزار و ۶۱ نفر از هموطنان و مسافران زمستانی ارائه کرده اند.

وی با اشاره به انتقال ۱۲۱ نفر از در راه ماندگان برف و کولاک به نقاط امن و ۳۲ نفر از نیازمندان به دریافت خدمات درمانی به مراکز بیمارستانی، افزود: در مدت یادشده و با تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر در سراسر کشور هفت هزار و ۱۳۰ نفر از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند و ۸۹۴ خودرو گرفتار در جاده‌ها و محور‌های کوهستانی برف گیر نیز از برف و کولاک رهاسازی شد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت ۳۷۷ تیم امدادی شامل یکهزار و ۸۷۷ امدادگر و نجاتگر برای ارائه خدمات امدادی شامل امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری به متاثران از برف و کولاک، اظهار کرد: در پنج روز گذشته پنج هزار و ۹۱۴ تخته پتو، ۲ هزار و ۳۴۶ کیلوگرم خرما، ۲۱ هزار و ۱۸۰ قرص نان، هشت هزار و ۲۰۷ بطری آب معدنی، ۱۴ هزار و ۲۵۶ بسته بیسکویت و پنج هزار و ۶۶۲ قوطی کنسرو میان متاثران توزیع شده است.

سلیمی تصریح کرد: سلسله عملیات امدادرسانی برف و کولاک با تلاش نیرو‌های امدادرسان هلال احمر در جاده‌های برف گیر و محور‌های کوهستانی استان‌های اردبیل و گیلان برای نجات جان هموطنان گرفتار در برف و کولاک ادامه دارد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر از عموم مردم به ویژه مسافران زمستانی خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای، جوی و اقلیمی و کوهستانی با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام/آ

برچسب ها: هلال احمر ، بارش برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.