معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان:

غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۱۴ برابر حد مجاز رسید

دیانتی گفت: وزش باد شدید که از روز سه شنبه در شمال استان آغاز شد سبب شد تا بیشینه غلظت ذرات معلق در هوای زابل به۱۴ برابر حد مجاز برسد.

غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۱۴ برابر حد مجاز رسیدمحمود دیانتی معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:: وزش باد شدید که از روز سه شنبه در شمال استان آغاز شد و تا دیشب ادامه داشت، سبب شد تا بیشینه غلظت ذرات معلق در هوای زابل در این مدت به ۲۱۳۶ میکروگرم بر مترمکعب، معادل ۱۴ برابر حد مجاز برسد.

محمود دیانتی افزود:  علاوه بر زابل، وزش باد شدید و گردوخاک و گردوغبار گسترده در برخی شهرستان‌های شمالی استان نظیر زهک، هامون، و... روی داد.

او  با بیان اینکه وزش باد در زاهدان و برخی نواحی مرکزی چند روز زودتر از شمال استان آغاز شده است، گفت: وزش این باد در شبانه روز گذشته به اوج خود رسید به طوریکه بیشینه سرعت وزش باد در نصرت آباد زاهدان به ۲۳ متر بر ثانیه معادل ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید و شعاع دید افقی را به محدوده ۲۰۰۰ متر رساند.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی استان ادامه داد: وزش باد در برخی نقاط با توفان گردوخاک لحظه‌ای نیز همراه شد به طوریکه شعاع دید افقی نیز به شدت کاهش یافت و در برخی محور‌های مواصلاتی مانند نصرت آباد بم این کاهش دید قابل توجه بوده است.

دیانتی افزود: از نیمه‌های شب گذشته از شدت وزش باد در اکثر نواحی استان کاسته شد، اما امروز وزش باد متوسط شمالی در نوار شرقی استان جریان خواهد داشت که مهمترین پیامد آن ریزش هوای سرد و کاهش دمای هواست.

او  تصریح کرد: طی چند روز آینده کاهش دما و سرمای شبانه مهمترین پدیده نواحی نیمه شمالی استان است که انتظار می‌رود تا اوایل هفته آینده ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار