مدرس دانشگاه بیرجند مطرح کرد؛

نمایندگان تنها در حوزه فعالیتشان قول دهند

طالبی گفت: وظیفه نماینده اجرا نیست لذا نباید قول اجرایی دهد و قول اجرایی باعث دلسردی مردم می‌شود.

طالبی مدرس دانشگاه بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: سوابق اجرایی، تحصیلات، میزان توانمندی‌های افراد و قدرت رایزنی در انتخاب کاندیدا مهم است.

او افزود: التزام به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه با توجه به اینکه یک کشور اسلامی هستیم؛ یک امر مهم برای فرد تصمیم گیرنده است.

طالبی تصریح کرد: سوابق علمی و اجرایی و میزان قدرت بیان او نیز به عنوان رایزن استانی در بین نمایندگان حائز اهمیت است.

مدرس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه فرد کاندیدا باید بنا را بر صداقت، راستگویی و تقوا بگذارد افزود: تقوا به این معنی که اگر احساس می‌کند قادر به انجام مسئولیت نمایندگی نیست نباید ورود می‌کرد و در صورت ورود فرصت کنارگیری و مهیا کردن فضا برای کسانی که قادر به انجام کار‌های جامعه اند را فراهم کند.

طالبی اظهار کرد: تخصص در همه زمینه‌ها لازم نیست، ولی باید آگاهی داشته باشد تا بتواند شورای مشورتی داشته باشد و از آن‌ها مشورت بگیرد.

مدرس دانشگاه گفت: شورای مشورتی می‌تواند از افراد بومی مطلع مختلفی تشکیل شده باشد و از طیف‌های سنی، علمی و جنسیتی مختلف هستند.

او عنوان کرد: هم سوابق و هم فهرست عملکرد کاندیدا می تواند به مردم آگاهی دهد و رسانه‌های صوتی، مجازی و تصویری می‌توانند در پیشبرد این هدف نقش داشته باشند.

طالبی با اشاره به بیانات رهبری در ابتدای سال افزود: امسال، اقتصاد بحث محوریست و ما در جنگ اقتصادی هستیم و مردم هم تمایل دارند افراد در حوزه اقتصاد پیگیری داشته باشند.

مدرس دانشگاه تصریح کرد: انتخابات اگر شفاف باشد مردم راحت‌تر کنار می‌آیند و اگر شفافیت در هزینه و حوزه مالی وجود داشته باشد مردم در انتخاب راحت‌تر خواهند بود.

او بیان کرد: شرکت در انتخابات باید حداکثری باشد و پس از انتخابات نیز باید از نماینده منتخب مطالبه گری داشته باشیم تا نیاز‌های کشور و استان ما را برآورده کند.

انتهای پیام /ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.