در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

محور قزوین_رشت تا ظهر امروز به صورت کامل بازگشایی می‌شود

یک مقام مسئول با اشاره به بازگشایی محور قزوین_رشت گفت: تا سه روز آینده راه‌های ۲۰۰ روستا در استان گیلان باز می‌شود.

رضا اکبری رئیس قرارگاه حمل ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت راه‌های مسدود شده استان گیلان بر اثر بارش برف و کولاک در روزهای گذشته، گفت: خوشبختانه راه‌های اصلی در این استان با همکاری تمام نیروهای راهداری باز شده است و از شب گذشته دیگر هیچ خودرویی در محورهای استان گیلان در راه‌ها باقی نمانده است.

او گفت: با همکاری تمامی نیروهای راهداری همه خودروهایی که درگیر برف و کولاک در روزهای گذشته بودند از محور خارج شدند و هم‌اکنون محورهای فرعی و شریانی در این استان پاکسازی شدند.

رئیس قرارگاه حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار روستا در استان گیلان درگیر برف و کولاک هستند، گفت: ارتفاع برف در برخی از روستا‌ها به بیش از ۲ متر رسیده و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای مردم و نیرو‌های راهداری شده است.

اکبری با اشاره به اینکه بازگشایی برخی از راه‌های روستایی بر عهده دهیاری‌ها است، گفت: طبق جلساتی که از گذشته برگزار کرده‌ایم، تعدادی تجهیزات و  ماشین‌ آلات در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفته تا از طریق آن بتوانند مسیرهای مسدود شده را باز کنند.

او گفت: در برخی از روستاها که بارش کمتر است، امکان بازگشایی از طریق همین تجهیزات وجود دارد و هم‌اکنون تعدادی از این روستاها باز شده است.

رئیس قرارگاه حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: متأسفانه در برخی از روستاها بارش برف بسیار سنگین و امکان بازگشایی مسیر خارج از توان دهیاری‌ها بوده است.

اکبری با اشاره به اینکه برخی از روستاها هم به دلیل آنکه برقشان قطع شده امکان دسترسی و یا بازگشایی راه‌ها را ندارد، افزود: دیروز جلسه‌ای با حضور تمامی مسئولان راهداری و مدیران بخش مدیریت بحران و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و در آن جلسه قرار شد روستاهایی که در اولویت هستند، بازگشایی شوند.

رئیس قرارگاه حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: طبق بررسی‌هایی که صورت گرفت بازگشایی ۲۰۰ روستا در اولویت قرار گرفته و با توجه به بارش سنگین برف بازگشایی آن‌ها تا ۳ روز آینده به صورت کامل به اتمام می‌رسد.

او تأکید کرد: متأسفانه برخی از روستاها مشکل برق دارند که وزارت نیرو اعلام کرده است که بلافاصله بعد از بازگشایی راه‌ها، برق این روستاها به صورت کامل وصل می‌شود.

اکبری تأکید کرد: حدود سه‌چهارم روستا‌ها در استان گیلان ارتفاع برفشان به بالای ۲ متر رسیده و همین موضوع امدادرسانی و بازگشایی راه‌ها را با مشکل مواجه کرده است، اما سعی خواهیم کرد تا ۳ روز آینده تمامی مسیر‌های مسدود شده در این استان به صورت کامل باز شود.

رئیس قرارگاه حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه از لحاظ ماشین آلات و تجهیزات هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: حدود ۴۰ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات سنگین راهداری از استان‌های قزوین، زنجان، تهران و تبریز به این استان ارسال شده تا هرچه سریعتر بتوانیم محور‌های مسدود شده را بازگشایی کنیم.

او با اشاره به اینکه محور قزوین_رشت به صورت رسمی هنوز باز نشده است، گفت: در این محور یک لاین به صورت کامل باز شده تا خودروها بتوانند از این محور تردد کنند.

اکبری گفت: از روز گذشته با همکاری تمامی نیروهای راهداری توانسته‌ایم یک لاین را برای تردد خودروها و هدایت کردن خودروهای درگیر شده باز کنیم و هم‌اکنون به صورت رسمی خودروها نمی‌توانند از این محور تردد کنند اما اگر خودرویی بخواهد از این محور تردد کند مشکلی ندارد.

او یادآور شد: تمامی تلاش نیروهای راهداری آن است که بتوانیم تا اواسط امروز این محور را به صورت رسمی پاکسازی و بازگشایی کنیم.

رئیس قرارگاه حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه هم‌اکنون تمامی نیروهای راهداری در محورهای استان‌های گیلان در حال بازگشایی محورهای مسدود شده هستند، اظهار کرد: در این استان چند راهدار خانه به صورت فعال در حال امدادرسانی و کمک‌رسانی به مردم هستند و در روزهای گذشته با توجه به برف‌گیر شدن چند صد خودرو این راهدارخانه‌ها توانستند به مسافران در راه مانده امدادرسانی و کمک رسانی کنند.

او توضیح داد: امیدواریم تا چند روز آینده تمامی راه‌های روستای مسدود شده را بازگشایی کنیم و البته تا سه روز آینده ۲۰۰ روستای در اولویت را به صورت کامل پاکسازی و بازگشایی خواهیم کرد.

گفتنی است، در  سه روز گذشته علی‌رغم تأکیدات بسیار زیاد سازمان راهداری و پلیس راهور مبنی بر پرهیز از انجام سفرهای غیر ضروری به محورهای شمالی کشور، تعداد زیادی از خودروها به علت برف و کولاک شدید برف‌گیر شدند که همین موضوع باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای مسافران شد. بخش عمده‌ای از این خودروها بدون زنجیر چرخ وارد محور شده‌ بودند و مشکلاتی را برای راهداران ایجاد کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار