مراجعه بیش از ۸۴ هزار وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی

از آغاز سال جاری تاکنون بیش از هشتاد و چهار هزار نوع، انواع وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی و مکانیزه آذربایجان غربی مراجعه کردند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون جهت نظارت بر ایمنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین بیش از هشتاد و چهار هزار نوع دستگاه شامل کشنده، کامیون، بارگیر، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس به مراکز معاینه فنی و مکانیزه استان مراجعه کردند.

ارسلان شکری ادامه داد: از این تعداد وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی، ۷۷۲۶ خودرو از معاینه فنی رد شده و نزدیک به ۷۶ هزار خودرو قبول شده اند.

وی در خصوص آمار مراجعه به مراکز معاینه فنی و مکانیزه در دی ماه سال جاری افزود: انواع کامیون، انواع کشنده و انواع مینی بوس به ترتیب جزو بیشترین آیتم‌های وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان بودند و ۶۲ دستگاه اتوبوس و ۵۳ دستگاه کامیونت و ۴۳ دستگاه بارگیر نیز از دیگر وسایل نقلیه عمومی جاده‌ای بودند که به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند.

شکری اضافه کرد: عمل نکردن صحیح سیستم ترمز بیشترین علت ردی معاینه فنی در کامیون‌ها و کشنده‌ها بوده و میزان آلایندگی از دلایل دیگر عدم قبولی این وسایل نقلیه در معاینات فنی است.

این مقام مسئول در پایان از صاحبان شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر و رانندگان وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین خواست با جدیت تمام مسایل فنی و ایمنی را رعایت کنند و با کارشناسان فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند.
 
انتهای پیام / ن م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.