انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کهگیلیویه و بویراحمد در یک نگاه

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کهگیلیویه و بویراحمد را در اینفوگرافی زیر ببینید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت:از بامداد امروز فرصت تبلیغات انتخاباتی کاندید‌های مجلس یازدهم آغاز شد و به مدت هفت روز ادامه می‌یابد.
 
احد جمالی تعداد افراد واجد شرایط رای دادن در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد را ۵۴۳ هزار و ۶۹۶ نفر ذکر کرد و افزود: ۲۷۰ هزار و ۹۶۹ نفر از این تعداد مرد و ۲۷۲ هزار و ۷۲۷ نفر نیز زن هستند.
 
او ادامه داد: همچنین از این تعداد ۲۷ هزار و ۹۵۳ نفر اعم از زن و مرد رای اولی هستند که در انتخابات امسال می‌توانند برای نخستین بار در عرصه سیاسی مشارکت داشته باشند.
 
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از این تعداد ۱۴ هزار و ۶۸ نفرمرد و ۱۳ هزار و ۸۸۵ نفر نیز زن هستند.
 
جمالی اضافه کرد: ۸۰۷ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای این استان پیش‌بینی و ثبت شده است.
 
او با بیان اینکه در مجموع در سه حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد ۴۵ داوطلب توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدندگفت: از این تعداد ۴۳ نفر مرد و ۲ نفر زن هستند.
 
جمالی با بیان اینکه از ۴۲ نفر داوطلب ثبت نامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده ۲۱ داوطلب تایید صلاحیت شده‌اند افزود: در حوزه بویراحمد و دنا از ۲۶ نفر داوطلب ثبت نام شده نیز ۱۵ نفر تایید صلاحیت شده اند.
 
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: در حوزه انتخابیه گچساران و باشت از ۱۵ نفر داوطلب ثبت نامی ۹ نفر تایید صلاحیت شده اند.
 
جمالی گفت: کهگیلویه و بویراحمد دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
 
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر بعنوان عوامل اجرایی برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در این استان را برعهده دارند.
 
او ادامه داد: هنوز دستوری مبنی بر برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک یا نیمه الکترونیک در استان ابلاغ نشده، اما در صورت اعلام و ضرورت بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان آمادگی کامل برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و الکترونیکی در کل فرآیند برگزاری آن وجود دارد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.