در‌های فرانسه هم به روی هوآوی بسته نشد

فرانسه امروز اعلام کرد این کشور غول مخابرات چین (هوآوی) را از تامین تجهیزات برای راه‌اندازی نسل پنجم شبکه تلفن همراه منع نخواهد کرد.

در‌های فرانسه هم به روی هوآوی بسته نشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، علی‌رغم فشار‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به کشور‌های دیگر از جمله کشور‌های اروپایی مبنی بر خودداری از تامین تجهیزات شرکت هوآوی برای ایجاد شبکه ۵G (نسل پنجم شبکه تلفن همراه) در این کشورها، پس از انگلیس، این بار فرانسه اعلام کرد که قصد ندارد این شرکت را از تامین تجهیزات لازم برای شبکه مخابراتی خود منع کند.

برونو لومر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه، امروز به تلویزیون «بی‌اف‌ام» گفت «هیچ تبعیضی برای هوآوی وجود ندارد ... نه، هوآوی از شبکه ۵G فرانسه کنار گذاشته نخواهد شد.» لومر در ادامه افزود «دولت فرانسه اقدامات احتیاطی را در پیش خواهد گرفت تا از منافع حاکمیتی خود حفاظت کند، به ویژه از تاسیسات هسته‌ای و نظامی خود.»

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در ادامه به استقبال این کشور از همکاری با شرکت‌های اروپایی مانند نوکیا یا اریکسون اشاره کرد و گفت «البته قابل درک است که ما به اپراتور‌های اروپایی اولیت دهیم.»

پیشتر نیز دولت انگلیس اعلام کرده بود به شرکت هوآوی چین اجازه خواهد داد در زمینه ساخت شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه به طور محدود فعالیت کند؛ و حال آنکه ترامپ آشکارا از لندن خواسته بود از همکاری با هوآوی دست بکشد.

اختلافات واشنگتن و لندن بر سر این غول مخابراتی به حدی بالا گرفته که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا را راهی انگلیس کرد. یک مقام بلندپایه اروپایی نیز اعلام کرد اتحادیه اروپا فعالیت‌های این شرکت بزرگ چینی را در اروپا ممنوع نخواهد کرد.

آمریکا به شدت علیه شرکت هوآوی چین موضع گرفته است و می‌گوید با حضور این شرکت در کشور‌های دیگر اطلاعات ذی قیمتی به دست چینی‌ها خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار