لغزندگی محور‌های مواصلاتی آذربایجان شرقی

بارش شدید برف و کولاک محور‌های مواصلاتی آذربایجان شرقی را لغزنده کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سرهنگ کریمی نژاد بارش شدید برف و کولاک، محور‌های مواصلاتی آذربایجان شرقی را لغزنده کرده است.

سرپرست پلیس راه استان گفت: در گردنه‌های نصیر آباد و راهسازی در اتوبان تبریز _ زنجان و گردنه سامبران در محور اهر –کلیبر، محورنظرکهریزی در جاده هشترود_مراغه و جاده تبریز_ آذرشهر کولاک و برف، شدید است و باعث محدودیت دید و لغزنده شدن محور‌ها شده است.

سرهنگ کریمی نژاد افزود: در پی بارش برف درمحور‌های مواصلاتی استان همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد در این محور‌ها الزامی است.

او گفت: با توجه به مسدود شدن راه حدود ۳۰۰ روستای استان به علت بارش سنگین برف و کولاک شدید رانندگانی که قصد عبور از محور‌های مختلف استان را دارند علاوه بر تجهیز خودرو‌های خود به وسایل ایمنی، قبل از حرکت اطلاعات لازم را در مورد وضع جاده‌ها از پلیس راه کسب کنند.

سرپرست پلیس راه استان گفت: با توجه به شرایط بارش، رانندگان از سفر‌های غیرضروری در این مسیر‌ها خودداری کنند و در صورت ضرورت علاوه بر داشتن زنجیر چرخ، تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودرو مطمئن شوند.

او از رانندگان خواست ضمن کنترل سرعت و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از زنجیر چرخ در صورت وقوع هرگونه حادثه در مواقع بارندگی و مه آلود بودن هوا، چراغ بزرگ خودرو‌های خود را روشن نگه دارند.

کارشناسان اداره کل هواشناسی استان هم هوای مناطق مختلف آذربایجان شرقی را در ساعات آینده همراه با بارش برف و کولاک و مه گرفتگی پیش بینی کرده اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.