تامین هزینه ساخت دیوار مرزی با مکزیک توسط پنتاگون

وزارت دفاع آمریکا برای تامین هزینه کشیدن دیوار در مرز آمریکا و مکزیک از خرید چندین هواپیمای رادار گریز مدل اف ۳۵ و چند پهپاد صرف نظر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنابر اسنادی که روز پنجشنبه به کنگره آمریکا تحویل داده شد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین هزینه کشیدن دیوار در مرز آمریکا و مکزیک از خرید چندین هواپیمای رادار گریز مدل اف ۳۵ و چند پهپاد صرف نظر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش و بنابر اسنادی که به کنگره تحویل داده شده است پنتاگون قصد دارد درقبال صرفه جویی هزینه ها، سه میلیارد و هشتصد میلیون دلار دیگر به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بدهد تا وی بتواند از آن برای ساخت دیوار در مرز مکزیک استفاده کند.

با توجه به اسناد افشا شده تا دو میلیارد و دویست میلیون دلار از ردیف‌های بودجه‌ای سال ۲۰۲۰ پنتاگون که به خرید تجهیزات برای نیروی هوایی و دریایی آمریکا اختصاص داده شده بود برای ساخت دیوار در مرز مکزیک و آمریکا پرداخت خواهد شد. این در حالی است که بقیه مبلغ از محل بودجه عملیات خارجی ارتش آمریکا (عملیات در افغانستان، سوریه و عراق) تامین خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار