اعزام نیرو‌های ویژه کمکی ارتش ترکیه به ادلب سوریه

ارتش ترکیه نیروهای کمکی ویژه خود را به نقاط ایست بازرسی این کشور در ادلب سوریه می‌فرستد.

نظامیان ارتش ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ارتش ترکیه از اعزام نیروهای کمکی ویژه این کشور به نقاط ایست بازرسی خود در ادلب و استقرار چندین دستگاه راکت انداز در مرز سوریه خبر داد.

نیرو‌های ویژه ارتش ترکیه که از مناطق مختلف این کشور به شهر ریحانلی‏، در استان ختای در جنوب ترکیه، در نزدیکی مرز سوریه آمده اند‏، پس از آمادگی‌های اولیه، با خودرو‌های زرهی به سوی مناطقی هدایت شدند که یگان‌های مرزی در آن‌ها مستقر هستند.

این در حالی است که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، تاکید کرد دولت ترکیه مسئول وخامت اوضاع در استان ادلب سوریه است.

وی گفت: «دولت ترکیه به توافقنامه سوچی پایبند نبوده و مسئول وخامت اوضاع در استان ادلب است. ترکیه ناکامی مزمنی در عمل به تعهداتش در توافقنامه سوچی دارد.»


بیشتر بخوانید:


زاخارووا اتهامات ترکیه درباره حملات هوایی روسیه به غیرنظامیان در سوریه را تکذیب کرد و این اتهامات را غیرقابل قبول دانست.

سوریه بیش از یک ماه است عملیات پاکسازی ادلب را از لوث وجود تروریست‌ها آغاز کرده است و دوشنبه گذشته نیرو‌های ترکیه که بدون هماهنگی و اطلاع وارد منطقه عملیاتی شده بودند به اشتباه هدف قرار گرفتند و این ماجرا تنش‌ها میان دمشق و آنکارا را تشدید کرد و سبب شد تا ترکیه دست به عملیات تلافی جویانه بزند و نیرو‌های سوری را در این استان هدف قرار دهد.

ترکیه مخالف عملیات ارتش سوریه در استان ادلب است و ضمن انتقاد از این عملیات اعلام کرده نیرو‌های ترکیه به موجب توافقنامه آدانا در سوریه حضور دارند و در آن کشور باقی خواهند ماند.

سوریه حضور نظامی ترکیه در خاک این کشور را به شدت محکوم و اعلام کرده است آنکارا قصد دارد با حضور در خاک سوریه، گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود را در برابر پیشروی ارتش سوریه نجات دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۷:۰۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
یه جوری تیتر زدید انگار ترکیه میخواد کمک کنه. سگ زرد برادر شغاله
آخرین اخبار