پلوسی: بیش از ۱۰۰ نظامی آمریکایی در حمله ایران دچار صدمات مغزی آسیب‌زننده شده‌اند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره تصویب قطعنامه محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ بیانیه‌ای صادر و در آن ادعای سطحی بودن جراحات نظامیان آمریکایی بر اثر حمله ایران را رد کرد.

پلوسی: بیش از ۱۰۰ نظامی آمریکایی در حمله ایران دچار صدمات مغزی آسیب‌زننده شده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری مجلس نمایندگان آمریکا، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بیانیه‌ای درباره تصویب قطعنامه محدود کردن اختیارات جنگی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در رابطه با ایران منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: امروز، با این قطعنامه درباره اختیارات جنگی، سنا در کنار مجلس نمایندگان به مسئولیتی که ما به عنوان کنگره آمریکا برعهده داریم عمل کرد و آن حفظ امنیت مردم آمریکاست.

وی افزود: تصمیم بی ملاحظه رئیس جمهور مبنی بر درگیری خصمانه با ایران بدون مشورت با کنگره همچنان جان نیرو‌های نظامی، دیپلمات‌ها و دیگران را به خطر می‌اندازد. با این وجود ترامپ هفته هاست که دولت، کنگره و مردم آمریکا را در مورد اقدامات خود و نداشتن راهبرد و همچنین تهدیداتی که متوجه نیروهایمان است، در تاریکی و بی خبری نگه داشته است.

پلوسی در ادامه اذعان کرد: اکنون بیش از ۱۰۰ نیروی ما در اثر حمله تلافی جویانه ایران به صدمات مغزی آسیب زننده مبتلا شده‌اند، با این وجود رئیس جمهور صدمات‌های ناشی از جنگ را تنها "سردرد" توصیف می‌کند و اعلام می‌کند که این موضوعی جدی نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا قبلا در نشستی خبری گفته بود: «من شنیدم که آن‌ها (نظامیان آمریکایی) سردرد و چیز‌های دیگری (مشکلات دیگری) داشتند! چیزی که من می‌گویم و می‌توانم گزارش کنم این است که چیزی جدی نبود!»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز ۸ ژانویه (۱۸ دی ماه) در انتقام سخت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، پایگاه عین الاسد که بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در عراق است را موشک باران کرد.


بیشتر بخوانید:
پنتاگون: ۱۰۹ نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران به عین الاسد دچار آسیب مغزی شدند
شوی آمریکایی با موضوع محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ


در ادامه این بیانیه آمده است: مجلس نمایندگان قدمی برای محدود کردن اقدامات خطرناک نظامی رئیس جمهور به رهبری الیسا اسلوتکین، عضو کنگره برداشته است. ما همچنین طرح پیشنهادی باربارا لی، عضو کنگره را تصویب کرده ایم. این طرح مجوز استفاده از نیروی نظامی ضد عراق را که در سال ۲۰۰۲ تصویب شده بود، باطل می‌کند و بر اساس طرح پیشنهادی رو خانا، عضو کنگره، هرگونه اختصاص بودجه برای اقدامات نظامی ضد ایران بدون مجوز کنگره را منع می‌کند. اکنون ما آماده می‌شویم تا قطعنامه مشترک سناتور کین را در هفته‌های آینده تصویب کنیم.

پلوسی در پایان یادآور شده است: رئیس جمهور باید به خواست کنگره و مردم آمریکا گوش فرا دهد و با کنگره بر سر یک راهبرد کاهش تنش که از جان و منافع آمریکایی‌ها محافظت کند، تعامل کند. آمریکا و جهان دیگر تحمل جنگ را ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
خودشونم ميدونن جنگ با ما يعني آخرين جنگ بشر
آخرین اخبار