اردوغان: معامله ترامپ، معامله اشغالگری است

رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی بار دیگر از طرح به اصطلاح صلح آمریکا برای فلسطین انتقاد کرد و آن را «معامله اشغالگری» خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به پاکستان سفر کرده، در سخنانی گفت معامله به اصطلاح صلحی که ترامپ از آن رونمایی کرده، معامله اشغالگری است.

سخنان اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در حالی بیان شده است که نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی در سخنانی گفته است: اردوغان مدام به من فحش می‌دهد؛ اما روابط ترکیه و اسرائیل رو به افزایش است.

نتانیاهو با اشاره به سخنان ضدصهیونیستی اردوغان در نشست حزب «لیکود» در شهر «رعنانا» به طعنه گفت: او پیش از این هر سه ساعت یک بار از من به عنوان هیتلر یاد می‌کرد و الان هر شش ساعت یک بار این کار را می‌کند؛ اما به شکر خدا تجارت میان اسرائیل و ترکیه افزایش یافته است.

 اردوغان روز پنجشنبه در سفری دو روزه وارد اسلام آباد، پایتخت پاکستان شد و مورد استقبال عمران خان، نخست وزیر این کشور قرار گرفت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه (۸ بهمن) در کنفرانسی مشترک در کاخ سفید از طرح شوم به اصطلاح صلح خاورمیانه موسوم به معامله قرن رونمایی کردند. آن‌ها در این دسیسه جدید خود از فلسطینی‌ها هم خواستند تا به این توافق پایبند باشند.

بر اساس معامله قرن، ترامپ قصد دارد تا بخش‌های بیشتری از کرانه باختری را به اشغال صهیونیست‌ها درآورد. همچنین بر اساس این طرح، قدس پایتخت فلسطین اشغالی شناخته شده است.

رئیس جمهور ترکیه در بخشی دیگر از اظهاراتش در پاکستان به بحران کشمیر اشاره کرد و گفت: راه حل کشمیر باید عادلانه و همه جانبه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار