خلیج فارس همچنان مواج است/ دما افزایش می‌یابد

هواشناسی بوشهر از تلاطم خلیج فارس به علت وزش بادهای شمالی تا بعدازظهر فردا خبر داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت امروز تا بعدازظهر فردا به طور موقت سرعت وزش باد‌های شمالی بر روی دریا افزایش می‌یابد.

محمدرضا انصاری افزود: همچنین از امروز و طی هفته پیش رو دمای هوا در استان روند افزایشی خواهد یافت.

او ادامه داد: امروز هم در مناطق مختلف استان دما مقداری افزایش یافت و صبح امروز دما در اهرم، برازجان و خورموج ۳، جم ۴، دیلم ۶، عسلویه ۷، بوشهر و کنگان ۸، دیر و گناوه ۱۰ و خارگ ۱۳ درجه سانتیگراد به ثبت رسید.

این کارشناس هواشناسی بوشهر بیان کرد: پیش بینی می‌شود با نفوذ تدریجی زبانه‌های کم فشار به نواحی غربی خلیج فارس، از یکشنبه هفته آینده جهت جریانات جنوبی شود و سرعت وزش آن دوشنبه در قسمت‌های شمالی خلیج فارس به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

انصاری با اشاره به پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان، گفت: آسمان تا پیش از ظهر فردا، صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و وزش باد و فردا در برخی ساعات افزایش ابر خواهد بود.

او افزود: جهت وزش باد هم بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در فاصله از سواحل جنوبی ۱۴ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود که از امشب به تدریج بر روی دریا در همه مناطق ۱۴ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد:  ارتفاع موج دریا نیز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در فاصله از سواحل جنوبی استان ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و از امشب به تدریج در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

انصاری گفت: فردا در بندر بوشهر جزر اول دریا ساعت ۰۵:۴۳ بامداد، مد اول ساعت ۱۲:۰۹، جزر دوم ساعت ۱۸:۴۵ و مد دوم ساعت ۲۳:۵۸ رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.