ایرلاین‌های ایرانی، سفیر ایران در دیگر کشور‌ها

ایران، یکی از معدود کشور‌های بوده که در میان بسیاری از کشور‌های همسایه اش و همپای کشور‌های اروپایی به صنعت هواپیمایی خوش آمد گفته است و با فراهم کردن تمام زیرساخت‌های ممکن، جای صنعت هواپیمایی را در خود محکم کرده است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  یکی از شاخصه‌های پیشرفت یک کشور، وجود فناوری‌های متفاوت و متنوع در آن است و وجود صنعت هواپیمایی یکی از بارزترین این شاخصه‌ها است. ایران، یکی از معدود کشور‌های بوده که در میان بسیاری از کشور‌های همسایه اش و همپای کشور‌های اروپایی به این صنعت خوش آمد گفته است و با فراهم کردن تمام زیرساخت‌های ممکن، جای صنعت هواپیمایی را در خود محکم کرده است. این جایگاه تا جایی درخشان بوده است که بسیاری از ایرلاین‌های این کشور، پرنده‌های آهنین خودشان را به غیر از سفر‌های داخلی به کشور‌های خارجی هم به پرواز در می‌آوردند و می‌آورند. ما نیز امروز قصد داریم تا به ایرلاین‌هایی سرک بکشیم که سفیر‌های ایران در کشور‌های خارجی در سراسر دنیا هستند.


ایرلاین‌های ایرانی از دیروز تا امروز

حرف‌هایی در میان مردم شایع شده بود که قرار است در آسمان کشور، طیاره دیده شود و بسیاری از ترس شان که این غول آهنین چیست و قرار است چه بلایی به سر مردم بیاورد، تا صدای غرّشش را می‌شنیدند، به خانه‌های شان پناه می‌بردند و یا فریاد بکشند بلکه هواپیما از پیش چشمان شان دور شود. بسیاری نمی‌دانستند که کاربرد این وسیله نقلیه و حضورش در کشور تا چه اندازه می‌تواند سودمند باشد و تا چه اندازه می‌تواند سرعت جا به جایی‌ها را از انسان گرفته تا کالا، بالا ببرد. در سال ۱۹۴۴ میلادی یعنی مطابق با سال ۱۳۲۲ هجری شمسی، اولین سنگ بنا‌های خطوط هواپیمایی ایران گذاشته شد و اولین ایرلاینی که در این خطوط شروع به فعالیت کرد، ایرلاین ایرانیَن اِیر وِیز (Iranian Air Ways) بود که بعد‌ها به هواپیمایی ایران ایر تغییر نام داد. به دنبال راه اندازی این ایرلاین، رفته رفته ایرلاین‌های دیگری هم پا به عرصه گذاشتند و سفرای بعدی ایران شدند. جالب است بدانید که اولین هواپیما‌هایی که در آسمان ایران به پرواز درآمدند، هواپیما‌های سری بوئینگ بوده اند. شاید صنعت هواپیمایی یک پدیده بومی نباشد، اما ایران با بالاترین میزان استقبال و آمادگی، در اولین سال‌های ورود این صنعت در زندگی بشر، توانست به خوبی از آن استفاده کند و در عرصه بین الملل، گام‌های استواری برداشته است.

هواپیمایی آسمان، دومین ایرلاین ایرانی

این هواپیمایی، دومین شرکت هواپیمایی ایران است که فرودگاه مهرآباد و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) را به عنوان آشیانه هواپیما‌های خود از سال ۱۹۸۰ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است. این هواپیمایی از سال ۱۳۸۱ به سازمان بازنشستگی کشوری واگذار شد و از آن پس فعالیت خود را با نیت کمک به این سازمان از سر گرفت. عمده هواپیما‌هایی که در این هواپیمایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، هواپیما‌های فوکر هستند و البته در سال‌های اخیر، هواپیما‌های ایرباس و بوئینگ نیز به ناوگان شرکت هواپیمایی آسمان اضافه شدند. هواپیمایی آسمان نیز در رقابت با دیگر هواپیمایی‌های کشور، توانسته پتانسیل قابل توجه‌ای از خود در خدمات رسانی در حوزه بین الملل انجام دهد.

هواپیمایی کیش ایر، آشیانه خلیج فارس

بی شک، مروارید خلیج فارس مستحق داشتن یکی از بهترین ایرلاین‌های کشور است. هواپیمایی کیش یکی از چهار ایرلاین بین المللی ایران به حساب می‌آید که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرد. هواپیمایی کیش ایر با سری متنوعی از هواپیما‌های بوئینگ، ایرباس، فوکر، توپولف و مک دانل داگلاس ام دی هر آن چه که مسافران از یک پرواز باکیفیت انتظار داشته باشند را فراهم می‌کند.

ایرلاین‌های ایرانی، سفیر ایران در دیگر کشور‌ها


هواپیمایی ماهان در عرصه بین الملل

هواپیمایی ماهان از دیگر ایرلاین‌هایی است که در سال ۱۹۹۲ میلادی یعنی در سال ۱۳۷۰ هجری شمسی پا به عرصه صنعت هوایی گذاشت. این ایرلاین یک شرکت هواپیمایی خصوصی است که با ۳۷ فروند هواپیما به ۲۰ مقصد در آسیا، خاورمیانه و اروپا پرواز مستقیم دارد و روزانه، هزاران مسافر را به نقاط مختلف دنیا می‌برد. هواپیمایی ماهان در سال ۱۳۷۲ اولین پرواز خود را از تهران به کرمان آغاز کرد و این پرواز برای این شرکت موفق هواپیمایی، سرآغاز فعالیت‌های پیش رو آن شد. ماهان تا اندازه‌ای در میان ایرانیان و همچنین خارجی‌ها شهرت دارد که اگر سری به سایت‌های معتبر مسافرتی و گردشگری بزنید و از کارشناسان مجرب آن در مورد بهترین پرواز‌ها سوال کنید، بی شک نام این شرکت هواپیمایی را خواهید شنید.

هواپیمای زاگرس، ایرلاینی متفاوت

این شرکت هواپیمایی که در حال حاضر یکی از موفق‌ترین ایرلاین‌های ایران به حساب می‌آید، با کادر پرواز مجرب، تشکیل شده از زنان و مردان متخصص، از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است. ۲۸ فروند در آشیانه این شرکت هواپیمایی، مدام در حال خدمات دهی به مسافران خود هستند تمام تلاش خود را می‌کنند تا به سفری امن و راحت را برای مسافران این ایرلاین فراهم کنند. بیش‌تر نقاطی که هواپیما‌های ایرلاین زاگرس به آن‌ها پرواز می‌کنند، شهر‌های ایران و ترکیه هستند.

هواپیمایی معراج، ایرلاین بین المللی


هواپیمایی معراج از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را به عنوان یک شرکت خصوصی و مستقل آغاز کرد و با مجوز سازمان هواپیمایی کشور، توانست نظر و اعتماد بسیاری از مسافران داخلی و بین المللی را در کشور جلب کند. از مقاصد این ایرلاین می‌توان به فرودگاه بین المللی کرمانشاه، فرودگاه بین المللی آتاترک و فرودگاه بین المللی ژنو و وین اشاره کرد. هواپیما‌های این ایرلاین از خانواده تازه نفس ایرباس‌ها هستند و با بالاترین کیفیت، آماده ارائه خدمات به مسافران خود هستند.

هواپیمایی سفیران

هواپیمایی سفیران یا همان سفیران ایر از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را در عرصه صنعت هوایی آغاز کرد و نه تنها در زمینه جا به جایی مسافران بلکه در انتقال کالا‌های پستی و سفارشی نیز فعال است. حضور هواپیمایی سفیران در عرصه بین الملل و سفر‌های متداوم به کشور‌های همسایه، باعث شده که این هواپیمایی از شهرت قابل توجه برخوردار شود و مخاطبان خاص خود را جذب کند. ناوگان هوایی ایرلاین سفیران با ۳ فروند آنتونوف‌ای ان-۱۴۰ و ۱ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷، قسمتی از پرواز‌های بین المللی کشور را بر عهده دارد. دسترسی به این ایرلاین‌ها و خریدبلیط هواپیما ارزان می‌توانید به سایت‌های معتبر مسافرتی و گردشگری مراجعه کنید و حتی اگر در مورد انتخاب هر کدام از آن‌ها نیز تردیدی دارید، می‌توانید با کارشناسان مجربی که به صورت ۲۴ ساعته در این حوزه و در وبسایت‌های معتبر فعال هستند، سوالات خود را بپرسید.
منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: ۰۲۱۸۵۴۰
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه ۲۳، پلاک۷  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار