هوای اصفهان سالم شد

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۸۴ در وضعیت سالم قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز با میانگین ۱۰۳ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

هم اکنون و در ساعات اولیه روز کیفیت هوای این کلانشهر با میانگین ساعتی ۸۴ در وضعیت قابل قبول "سالم" قرار دارد.

بر این اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم از جمله میدان احمدآباد روی عدد ۱۲۰، خیابان استانداری روی عدد ۹۷، خیابان پروین روی عدد ۱۰۲ و خیابان رودکی روی عدد ۹۲ گزارش می‌شود.

کیفیت هوا در دیگر شهر‌های استان از جمله کاشان با میانگین ساعتی ۶۲، سجزی با میانگین ۷۱، مبارکه با میانگین ۶۶، نجف آباد با میانگین ۶۴ در وضعیت قابل قبول "سالم" است.

سیستم ایستگاه‌های پایش هوای شهر‌های خمینی شهر، زرین شهر، لنجان و دولت آباد قطع است و از داده‌های آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار