اثرگذاری مثبت معرفی صنایع دستی در نمایشگاه گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل با اشاره به ادغام دو نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی، به اثرگذاری مثبت معرفی صنایع دستی به فعالان گردشگری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: ادغام نمایشگاه های میراث فرهنگی و صنایع دستی با نمایشگاه گردشگری نتایج خوبی برای توسعه گردشگری در کشور خواهد داشت.

او افزود: استان اردبیل در ابتکاری که در نمایشگاه‌های استانی پارسال انجام داده بود ادغام این سه حوزه به ویژه حوزه سرمایه گذاری با نمایشگاه‌های گردشگری بود و این تجربه چه در سطح استان و چه در سطح ملی موفق است و تمامی این حوزه‌ها مکمل یکدیگر هستند که لازم است این ادغام تقویت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان پیشنهاد این استان در خصوص برگزاری هرچه موثرتر این نمایشگاه از سال٬های آینده را هماهنگی بیشتر برای جلوگیری از تبدیل شدن نمایشگاه به فروشگاه عنوان کرد و گفت: این مهم می‌تواند سطح نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران را ارتقا بخشد.

فلاحی افزود: همچنین در زمینه طراحی پوستر نمایشگاه لازم است المان٬های تمامی استان‌ها در نظر گرفته شود و در زمینه ارایه غرفه به استان‌ها باید هماهنگی بیشتری برای حضور غرفه تمامی استان‌ها در قالب چند سالن کنار هم انجام گیرد تا انسجام لازم در ارایه اقدامات وزارت میراث فرهنگی در حوزه استان ها وجود داشته باشد.

او گفت: در روز دوم نمایشگاه در بازدید وزیر محترم میراث فرهنگی آقای دکتر مونسان از غزفه استان اردبیل، لوگوی اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو، سایت مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و دو اپلیکیشن در حوزه گردشگری دیجیتال رونمایی شد.»

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: غرفه امسال استان اردبیل در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران پرمحتواتر و متفاوت تر از پارسال است که این موضوع باعث شده تا معرفی بیشتری از استان اردبیل در این نمایشگاه صورت بگیرد.

فلاحی افزود: در روز دوم این نمایشگاه به پیشنهاد استان اردبیل یک تفاهم نامه برای افزایش همکاری ها بین ۶ استان جهت معرفی مسیر جدید گردشگری در کشور با عنوان مسیر سبز به امضای مدیران کل استان‌ها رسید.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.