کاهش ۱۵ درصدی بازدید گردشگران از مکان‌های گردشگری دزفول

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: آمار بازدید گردشگران داخلی و خارجی از مکان‌های گردشگری این شهرستان در مقایسه با پارسال ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

حجت اله آریایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: گردشگری برای هر منطقه یک صنعت محسوب می‌شود که رونق آن علاوه بر شناخت بنا‌های تاریخی و مکا‌ن‌های گردشگری برای گردشگران مناطق دیگر، رونق اقتصادی به دنبال دارد.

او با بیان اینکه عوامل زیادی در رونق صنعت گردشگری و همچنین کاهش تعداد گردشگران و استقبال آن‌ها از مناطق گردشگری دارد، افزود: در ۱۰ ماهه امسال، حدود ۲۰۰ هزار نفر از مناطق گردشگری دزفول بازدید کرده اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گفته آریایی، عوامل مختلفی از جمله؛ افزایش قیمت بنزین، شیوع ویروس کرونا در سایر کشور‌ها و جلوگیری و اعمال محدودیت ورود گردشگران خارجی و... در کاهش تعداد گردشگران داخلی و خارجی و بازدید از بنا‌های تاریخی و مکان‌های گردشگری این شهرستان موثر هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول بیان داشت: در ۱۰ ماه امسال، یک هزار و ۴۳۰ گردشگر خارجی در این شهرستان اقامت داشته اند و بیش از ۲ برابر این تعداد، از مکان‌های گردشگری دیدن کرده اند.

شهرستان دزفول در شمال استان خوزستان قرار دارد که وجود رودخانه دز و باغات سرسبز میوه گردشگران بسیاری را در ایام مختلف ساال به این شهرستان می‌کشاند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.