ماراتن انتخابات در ایستگاه تبلیغات/ بازار وعده‌ها داغ شد!

ماراتن یازدهمین دوره انتخابات مجلس به ایستگاه تبلیغات رسید تا شاهد شکل‌گیری بازار داغ وعده‌ها از سوی کاندیداها باشیم.

ماراتن انتخابات در ایستگاه تبلیغات/ بازار وعده‌ها داغ شد!به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، انتخابات  در همه کشورها از اهمیت بسزا و مهمی برخوردار است و با برگزاری آن، افرادی از سوی مردم انتخاب می‌شوند که به نوعی بر سرنوشت شهر و کشور تأثیر گذار هستند.

افرادی که مردم انتخاب می‌کنند باید از شایستگی بالایی برخوردار باشند و با تحقق وعده‌های خود زمینه آسایش، رفاه، توسعه و پیشرفت کشور را فراهم آورند و موجب پیشرفت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… جامعه شوند، اما متأسفانه به جای تحقق موارد یاد شده ما شاهد وعده‌های «توخالی» از سوی کاندیداها هستیم و به جرأت می‌توان گفت که عمده قول‌های کاندیداها بعد از اینکه نماینده می‌شوند، تحقق نمی‌یابد.

متأسفانه به جای تحقق موارد یاد شده ما شاهد وعده‌های «توخالی» از سوی کاندیداها هستیم و به جرأت می‌توان گفت که عمده قول‌های کاندیداها بعد از اینکه نماینده می‌شوند، تحقق نمی‌یابدبا نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه مختلف لرستان، بازار تبلیغات، وعده‌ها و شعارهای کاندیداها داغ شده است.

برخی از کاندیداها شعار رفع بیکاری را به مردم می‌دهند، برخی وعده آوردن فلان کارخانه را و برخی نیز قول می‌دهند که دست مدیران ناکارآمد و غیر بومی را از حوزه مدیریتی استان کوتاه کنند و برخی…

شاید به جرأت بتوان گفت که درصد بالایی از وعده‌هایی که برخی از کاندیداها برای اخذ رأی به مردم می‌دهند، هیچکدام جز وظایف یک نماینده مجلس نیست، موضوعی که باید آسیب شناسی شود و زمینه را برای آگاهی مردم در این زمینه فراهم کرد.

نمایندگان فقط به دنبال باند بازی و طایفه بازی خودشان هستند

یکی از شهروندان کوهدشتی در پاسخ به این سوال که در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت می‌کنید؟ اظهار داشت: من در انتخابات شرکت می‌کنم، اما من با مردم حرف دارم، به خاطر اقوامی که با کاندیداها هستند، رأی ندهند، خودشان نماینده را انتخاب کنند.

او، بر ضرورت پرهیز از طایفه گرایی در انتخاب کاندیداها تاکید کرد و گفت: باید مردم با کسب اطلاعات لازم و آگاهی، نماینده خود را انتخاب کنند.

یکی دیگر از شهروندان کوهدشتی در سخنانی، گفت: متأسفانه نمایندگانی که رأی مردم را اخذ کرده‌اند دلسوز شهرستان و مردم نیستند.

او، عنوان کرد: نمایندگان فقط به دنبال باند بازی و طایفه بازی خودشان هستند.

وعده‌هایی که از یاد می‌رود

یکی دیگر از شهروندان کوهدشتی با تاکید بر اینکه در انتخابات دوم اسفندماه شرکت خواهیم کرد چرا که سرنوشت مملکت و شهر برایمان مهم است، گفت: اما با شرکت ما در انتخابات، نماینده‌ها هم پشت مردم هستند؟

او، افزود: نمایندگان هر قول و هر حرفی که می‌زنند باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند و جواب بدهند.

یکی دیگر از شهروندان کوهدشتی با تاکید بر اینکه انتظار ما از نماینده، توسعه شهرستان در حوزه‌های مختلف راهسازی، درمانی، عمران شهری و… است، عنوان کرد: سالانه ۸۰ هزار تن انار در شهرستان کوهدشت تولید می‌شود اما یک کارخانه رب انار در شهرستان کوهدشت وجود ندارد که انار را از باغدار تحویل بگیرد.

او با بیان اینکه اصلاً در شهرستان کوهدشت کارخانه‌ای وجود ندارد، بیان داشت: یک کاندیدا در هنگام انتخابات شروع به تبلیغات می‌کند اما هنگامی که نماینده شد هیچ گونه کاری برای شهرستان نمی‌کند.

انتظار ما از نماینده این است که به فکر جوانان باشد

یکی دیگر از شهروندان کوهدشتی با تاکید بر اینکه یک نماینده، قبل از هر چیزی باید مردمی باشد و قولی که به مردم می‌دهد در اولین فرصتی که به مجلس می‌رود باید به یاد داشته باشد و تلاش کند که آن را عملیاتی کند، گفت: شهرستان پارک درست و حسابی ندارد، روستاهایی در این شهرستان وجود دارد که حتی راه دسترسی ندارد، کوهدشت اصلاً هیچ چیزی برای رفاه مردم ندارد.

یکی دیگر از شهروندان کوهدشتی با تاکید بر اینکه نمایندگان از طایفه گرایی و فامیل بازی پرهیز کنند، گفت: نماینده‌ای که رأی آورد فقط به فکر اقوام نزدیک و طایفه خود نباشد.

او، تاکید کرد: انتظار ما از نماینده این است که به فکر جوانان شهرستان باشد و زمینه را برای اشتغال آنها فراهم کند.

یکی دیگر از شهروندان کوهدشتی با تاکید بر اینکه ما در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی شرکت می‌کنیم، بیان داشت: کشورهای اروپایی و استکبار اعلام می‌کنند که ما به خاطر مشکلات اقتصادی در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، اما ما به طور حتم در این انتخابات حضور پیدا می‌کنیم تا پوزه ترامپ را به خاک بمالیم.

پیش‌بینی ۱۴۸۹ شعبه اخذ رأی در لرستان

محمود ثمینی رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به آخرین اطلاعات و آمار داوطلبان نمایندگی مجلس در لرستان با اشاره به ثبت نام ۴۰۸ نفر برای داوطلبی مردم لرستان در مجلس، اظهار داشت: از این تعداد ۳۴ نفر انصراف دادند.

او با بیان اینکه تعداد افرادی که درخواست تغییر حوزه انتخابیه را داده بودند ۱۹ نفر هستند، تصریح کرد: ۷ نفر از این تعداد متقاضی ورود به استان هستند و ۱۱ نفر نیز متقاضی ورود به حوزه دیگری در استان‌های دیگر هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶ نفر مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته، با ۹ نفر مخالفت شده و پرونده ۴ نفر هم در دست بررسی است.

ثمینی با اشاره به اینکه تعداد داوطلبان تأیید صلاحیت شده در هیئت‌های اجرایی ۳۶۸ نفر و تعداد ‬رد صلاحیت‌ها ۲۶ نفر بوده است، گفت: ‬تأیید صلاحیت شده‌ها در هیئت نظارت ۱۶۴ نفر و تعداد رد صلاحیت شده‌ها ۲۱۰ نفر هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با بیان اینکه برای اینکه مردم استان که در ادوار گذشته هم بهترین مشارکت را در انتخابات‌های خود داشته‌اند، گفت: برای اینکه مردم بتوانند حضور پرشوری داشته باشند و به خاطر اینکه در برخی شهرستان‌ها و شعب اخذ رأی با ازدحام جمعیت مواجه بودیم، توانستیم مجوزی دریافت کنیم که ۵۰ شعبه اخذ رأی را به استان اضافه کنیم.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۸۹ شعبه اخذ رأی در استان داریم که از این تعداد ۷۲۵ شعبه شهری و ۷۶۴ شعبه روستایی هستند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.