رای الیوم: ترامپ از سنا سیلی محکمی خورد

روزنامه رای الیوم تصویب محدودیت اختیارات جنگی رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران در سنای تحت کنترل هم‌حزبی‌هایش را سیلی محکمی به او توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الکترونیکی رای الیوم در ستون سرمقاله خود نوشت: اقدام دو روز پیش مجلس سنای آمریکا با اکثریت جمهوری‌خواه به تصویب طرحی که هرگونه حمله نظامی آمریکا به ایران را مهار می‌کند، توهین به رئیس جمهور آمریکا و نشانگر عدم شایستگی وی برای تصمیم‌گیری درباره جنگ، به منظور پرهیز از وارد آمدن هرگونه آسیب به آمریکا و شهروندان آن، نتیجه جسارت و بی‌باکی سناست.

در ادامه این مطلب با اشاره به همراهی چند تن از هم‌حزبی‌های ترامپ با دموکرات‌ها در تصویب این قطعنامه آمده است: ممکن است ترامپ همچون مصوبات پیشین مجلس نمایندگان و سنا به وتوی این مصوبه اقدام کند، اما کاهش اعتماد اعضای سنا به وی کاملا مشخص است، به ویژه اینکه هشت تن از آنان (جمهوری‌خواهان) به طرح پیشنهادی دموکرات‌ها رای دادند.

علت اتخاذ چنین تصمیمی صدور دستور ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب ایران، بود؛ زیرا این عملیات ترور با حمایت نهاد‌های قانونگذار (کنگره) صورت گرفت. این عملیات همچنین منافع آمریکا را به خطر انداخت، چرا که ایران با حمله موشکی به پایگاه عین الاسد آمریکا در الانبار به آن پاسخ داد و پارلمان عراق به بسته شدن فوری همه پایگاه‌های آمریکا از عراق رای داد و نیروهای مردمی به انتقام تهدید کرد.


بیشتر بخوانید: تصویب محدودیت اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران در سنای آمریکا


رای الیوم افزود: اعضای مجلس نمایندگان و سنا به خوبی می‌دانند نتانیاهو در پشت صحنه تصمیم به ترور سلیمانی قرار داشته و وی مشوق اصلی اجرای آن در چارچوب منافع و اهداف اسرائیل بوده است. آن‌ها بیم آن دارند نفوذ اسرائیل بر ترامپ و مجموعه اجرایی پیرامون وی افزایش یابد تا جایی که وی را وادار به جنگ علیه ایران کند و همین تلفات فراوانی در میان سربازان آمریکایی در پایگاه‌های این کشور به ویژه در منطقه خلیج [فارس] به جا بگذارد.

سناتور تامی داکورث، که پا‌های خود را در جنگ سال ۲۰۰۳ عراق از دست داد، ترامپ را به نقض قانون اساسی و نهاد‌های قانونگذار با اقدام به ترور سلیمانی متهم کرد. وی افزود: این اقدام آمریکایی‌ها را در سرتاسر جهان به خطر می‌اندازد.

در انتهای این مطلب آمده است: به اذعان پنتاگون، صد سرباز آمریکایی در پی حمله موشکی به پایگاه عین الاسد به دست ایران زخمی شدند و احتمالا این آمار افزایش خواهد یافت. دیروز هم طرف‌های ناشناس پایگاه نظامی آمریکا نزدیک کرکوک (K۱) را برای دومین بار در کمتر از یک ماه بمباران کردند که در پی آن یک نیروی بازنشسته آمریکا کشته شد. رهبر ایران قول داد انتقام ترور سلیمانی را به سختی می‌گیرند. [آیت‌الله] سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم، حمله موشکی به پایگاه عین الاسد را تنها یک سیلی می‌داند و می‌گوید انتقام‌های سخت‌تری در راه است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار