وزیر آموزش و پرورش:

یادگیری محدود به کتاب و کلاس درس نیست

حاجی‌میرزایی گفت: یادگیری فقط محصول کتاب و کلاس نیست و تمام رفتار‌ها، برخورد‌ها و فضا‌ها در این امر موثر هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح مدرسه مولودیه در منطقه ۸ تهران که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: انسان‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند چه چیزی بسازند و این موضوع تابع اراده، تاریخ، درجه هوشمندی و فهم و اراده آگاهانه آنهاست.

او ادامه داد: به همین دلیل برخی دستاورد‌های جاودانه می‌سازند و تفاوت‌ها و تمایز‌های میان انسان‌ها در همین مسائل مشخص می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برکات وجودی برخی افراد بسیار است و به حال آن‌ها غبطه می‌خوریم، گفت: همه آنچه در زمین است، نابود می‌شود و این فناپذیر‌ها به این دلیل به ما عطا شده است تا نقش آفرینی کنیم.

حاجی‌میرزایی با اشاره به امر مقدس مدرسه سازی، بیان کرد: مدرسه فقط یک ساختمان نیست بلکه کانون هوشیاری و عرصه شکل گیری هویت انسانهاست، آثار مدرسه تا برقراری این هستی باقی می‌ماند، هر اثر دیگری فانی است جز آثاری که بر رفتار انسان‌ها موثر واقع می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه کسی که مدرسه می‌سازد، شخصیت می‌سازد و مجال آموختن برای نسل آینده را فراهم می‌کند، گفت: یادگیری فقط محصول کتب و کلاس نیست و تمام رفتار‌ها، برخورد‌ها و فضا‌ها در این امر موثر هستند.

مشکل مالی مانعی برای تخریب و بازسازی مدارس است

در ادامه عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران با اشاره به وضعیت فضا‌های آموزشی، گفت: حدود ۸ هزار کلاس نیازمند تخریب و ۷ هزار کلاس نیازمند مقاوم سازی هستند.

او ادامه داد: میانگین تراکم در تهران ۳۳ نفر است و این در حالی است که میانگین تراکم کشور ۲۲‌ نفر برآورد شده و با توجه به اینکه در شرایط کنونی مشکل مالی مانعی برای تخریب و بازسازی است.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد بار آموزش و پرورش با تعهد ۱۰۰ درصدی یا مشارکتی ساخته می‌شود، گفت: در نبود خیرین وضعیت کنونی مدارس بدتر می‌شد، اما با تلاش‌هایی که مجمع خیرین مدرسه ساز تهران و کشور داشتند و کمک به تغییر کاربری شهرداری تحولاتی در فضا‌های آموزشی تهران شاهد بودیم. پروژه‌های اولویت دار اتمام پروژه‌های مشارکتی با خیرین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار