اهدای ۳۰ جهیزیه کامل به نوعروسان نیازمند در اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: خیران استان اردبیل ۳۰ جهیزیه کامل را به نوعروسان تحت حمایت این نهاد اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در حاشیه اهدای ۳۰ سری جهزیه کامل به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل که توسط خیران مرکز نیکوکاری محسنین اردبیل اعطا شد، گفت: در طول دهه مبارک فجر و در تمامی شهرستان‌های تابع استان اردبیل ضمن برگزاری برنامه‌های مختلف، خدمات حمایتی گسترده‌ای نیز به خانوار تحت حمایت این نهاد ارائه می‌شود.

او با اعلام اینکه تهیه جهیزیه برای این نوعروسان تحت حمایت بیش از ۱۸۰ میلیون تومان هزینه در برداشته است، بیان کرد: خیران با همدلی در مرکز نیکوکاری محسنین اردبیل، ایام خجسته دهه مبارک فجر را بهترین زمان برای اعطای جهیزیه به نوعروسان نیازمند دانسته و همزمان با آغاز چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هدایای خود را به آن‌ها اهدا کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه جهیزیه‌های اهدایی به نوعروسان نیازمند ساکن در همان محله اعطا شده است، افزود: مرکز نیکوکاری کارکرد‌های مهمی دارد که یکی از اساسی‌ترین آن‌ها همیاری اهالی محله برای رفع مشکلات نیازمندان در همان محل است.

دشتی با اشاره به اینکه یکایک جهیزیه‌های اهدایی توسط مرکز نیکوکاری محسنین به نام شهدای محله و مدافع حرم اردبیل مزین شده بود، گفت: از اهداف مهم این امر، یکی برکت خون شهدا در پایداری و تحکیم بنیان خانواده و دیگری ترویج فرهنگ ایثار در جامعه است.

او با بیان اینکه به همت اهالی مسجد موسی کاظم (ع) و مرکز نیکوکاری محسنین اردبیل در سال‌جاری خدمات حمایتی گسترده‌ای به اقشار آسیب‌پذیر این محله ارائه شده است، افزود: نیازمندان واقعی توسط مرکز نیکوکاری و خیران شناسایی می‌شوند و کمک‌های نیکوکاران نیز توسط هیات امنای مسجد و ریش سفیدان محله به دست خانوار بی‌بضاعت می‌رسد که این امر از جمله مزیت‌های مهم مراکز نیکوکاری اردبیل است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه شناسایی نیازمندان و مشکلات اساسی آن‌ها در مراکز نیکوکاری آسان‌تر و دقیق‌تر صورت می‌گیرد، گفت: خیران و نیکوکاران نیز علاوه بر شفاف‌سازی و آگاهی از محل هزینه‌کرد کمک‌های خود، به شکل ساده‌تری می‌توانند از اقشار آسیب‌پذیر حمایت کنند.

دشتی با بیان اینکه وجود مراکز نیکوکاری در مساجد و محله‌های استان اردبیل موجب ارتقای همبستگی اجتماعی شده است، گفت: گسترش مراکز نیکوکاری موجب توانمندسازی محرومان و کاهش فقر و محرومیت در جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.