مدیرمخابرات منطقه کردستان:

توسعه خدمت شرکت مخابرات کردستان در مناطق مرزی در اولویت است

مدیر مخابرات منطقه کردستان از توسعه خدمات این شرکت در مناطق مرزی استان به عنوان یک اولویت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،  آزاد حکمت با اشاره به اینکه توسعه زیر ساخت‌ها و ارتقاء خدمات و سرویس‌های مخابراتی درشهرستان‌های مرزی استان یکی از استراتژی‌های دارای اولویت در منطقه است، افزود: به همین منظور اقدامات مطلوبی برای توسعه زیرساخت‌ها در این دو شهرستان صورت گرفته است.

او با بیان این مطلب که توسعه و بهبود خدمات مخابراتی در مناطق مرزی در جذب گردشگران داخلی و خارجی و توسعه اقتصادی استان نقش بسزایی دارد، گفت: مخابرات منطقه در همین راستا در دو شهرستان مریوان و سروآباد با سرمایه گذاری ۳۷ میلیارد و ۷۷۳ میلیون ریال فعالیت‌های چشمگیری انجام داده است.

حکمت  ضمن اعلام تعداد ۱۴۲ هزار و ۸۳۵ مشترک همراه اول، در شهرستان‌های مریوان و سروآباد با ضریب نفوذ تجمیع شده ۷.۱۸۳ درصد، گفت: با هدف ارائه خدمات با کیفیت و در خور شهروندان در دو شهرستان یادشده تعداد ۷۱ سایت BTS نصب و راه اندازی شده است که تعداد ۸۴ سایت آن دارای تکنولوژی ۲ G، ۳۹ سایت دارای تکنولوژی ۳ G و تعداد ۵۶ سایت دیگر نیز مجهز به تکنولوژی ۴ G هستند.

او بهره مندی مشتریان از اینترنت پرسرعت در انجام کار‌های ادارای به صورت غیر حضوری بر این بستر، ارتقاء سطح آگاهی عمومی وتوسعه همه جانبه در بخش‌های مختلف و … را تشریح کرد واظهار داشت: در راستای ایفای مسولیت‌های کاری وپاسخگویی به نیاز‌های ارتباطی و مخابراتی مشتریان، زیرساخت‌های لازم در حوزه دیتا در شهرستان‌های مریوان و سروآباد ارتقاء و توسعه یافته اند؛ که در پی این مهم شرایط ارائه سرویس‌های ADSL,VDSL وفن آوری FTTH برای شهروندان فراهم شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه تعداد ۱۹ هزار و ۶۱۶ پورت ADSL منصوبه در شهرستان مریوان و تعداد چهار هزار و ۷۳۶ پورت ADSL منصوبه در شهرستان سروآباد ظرفیت سازی شده است، بیان کرد: تاکنون تعداد ۱۴ هزار و ۵۷۳ پورت آن به شهروندان مریوانی و سه هزار و ۴۸۲پو رت آن به مشتریان شهرستان سروآباد واگذار شده است.

حکمت افزود: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت درشهرستان مریوان ۷/۲۵ درصد ودر شهرستان سروآباد ۴.۲۶ درصد می‌باشد.

او در ادامه خدمات رسانی و ارائه سرویس‌های مخابراتی به مشتریان (کلان G) را یادآور شد و عنوان کرد: ۱۶۳ مشترک G در مریوان و تعداد ۷۰ مشترک G در شهرستان سروآباد از مزایا و خدمات مخابراتی بهره می‌گیرند.

حکمت با بیان اینکه تعداد ۲۱۲ مشترک FTTH و ۳۱ مشترک VDSL در شهرستان مریوان از سرویس‌ها و فناوری‌های مخابرات استفاده می‌کنند، گفت: شرایط واگذاری این خدمات در شهرستان سروآباد نیز فراهم شده است.

او گفت: مخابرات منطقه کردستان آمادگی خود را نسبت به واگذاری سرویس‌ها و فناوری‌های مخابراتی به متقاضیان جدید اعلام می‌دارد.

حکمت خدمات وسرویس‌های حوزه تلفن ثابت در شهرستان‌های سروآباد و مریوان را تشریح نمود و اظهار کرد: همزمان با رشد تکنولوژی وفناوری‌های مخابراتی، تلفن ثابت به عنوان اولین محصول مخابراتی همواره مورد استقبال مردم قرار گرفته است که تعداد ۶۱ هزار و ۷۲۳ شماره منصوبه شهری و روستایی در شهرستان مریوان وجود دارد.

او افزود: از تعداد شماره‌های منصوبه تعداد ۴۹ هزار و ۹۹۸ شماره آن به مشتریان شهری، روستایی SIP PHONE واگذار شده که با ضریب نفوذ ۷۴.۲۴ درصد مشغول بکار هستند.

او با اشاره به اینکه تعداد ۱۸ هزارو ۹۵۳ شماره تلفن ثابت در شهرستان سروآباد دایر شده است، گفت: تعداد دو هزار و ۷۳۶ شماره آن به مشتریان شهری و ۱۱ هزار و ۵۶۱ شماره دیگر به مشتریان ساکن در روستا‌ها با ضریب نفوذ ۵۴.۳۲ درصد واگذار و فعال می‌باشند.

حکمت به تشریح توسعه و ارتقاء خدمات مخابراتی و زیرساخت‌های آن در روستا‌ها پرداخت و یادآورشد: در حال حاضر تعداد ۷۳ روستا در شهرستان سروآباد و تعداد ۱۴۴ روستا در شهرستان مریوان دارای ارتباط مخابراتی هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان در پایان تعداد روستا‌های دارای اینترنت پرسرعت مخابرات، در سروآباد را ۲۹ روستا و در شهرستان مریوان ۴۹ روستا اعلام نمود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.