مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه:

علم برای خدا دارای اخلاص است

مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: علمی که برای خدا باشد، دارای اخلاص بوده و این کار مشکلی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام فرحزاد مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه در مراسم ولادت حضرت فاطمه (س) در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند گفت: در حدیث قدسی داریم که اخلاص سری از اسرار من است و به قلب هر کس که دوستش دارم می‌فرستم و کسی که عبادت او خالص باشد، بهترین مصلحت‌ها را به دست می‌آورد.

او افزود: اگر بزرگی خدا در ما جلوه کند و ما احساس کوچکی کنیم و هرکسی را از خود بهتر دیدیم آن وقت به اخلاص دست می‌یابیم، چون اخلاص تنها با تواضع و فروتنی حاصل می‌شود.

حجت الاسلام فرحزاد بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمودند نزدیکترین افراد به خدا و رسول خدا (ص) کسانی هستند که اول به دیگران سلام می‌کنند و این افراد همواره از خطر تکبر و غرور نجات پیدا می‌کنند.

پژوهشگر حوزه علمیه اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمود کسی که علم را با هدف تفاخر یا جدل با دیگران و یا جمع کردن مردم برای خودش بیاموزد جایگاهش آتش جهنم است، اما کسی که برای خدا درس خوانده و به دیگران بیاموزد همه برایش طلب آمرزش می‌کنند.

او عنوان کرد: امروز این نامزد‌ها و نمایندگان را ببینید که به هرکسی سلام می‌کنند تا رای بیاورند و هیچ چیزی از این بدتر نیست هرچند نمایندگانی هم هستند که دنبال این موارد نیستند و مردم هم آن‌ها را دوست دارند، اما تعدادشان کم است.

حجت الاسلام فرحزاد تصریح کرد: فردی که برای یک رای، خودش را به آب و آتش می‌زند و التماس می‌کند همین که سوار بر مرکب ریاست شد دیگر کاری به کسی ندارد و این فرد ریاست طلب و دنیا طلب است و کارش برای رضای خدا نیست.

او با بیان اینکه حضرت زهرا (س) می‌فرمایند اگر همه کار‌های ما خالص برای رضای خدا باشد، بهترین مقدرات الهی برای ما رقم می‌خورد، گفت: البته داشتن اخلاص کار مشکلی است و اگر در خود کنجکاو شویم می‌بینیم که بسیاری از تکریم‌ها و حب و بغض‌های ما جنبه خدایی ندارد، چون اگر جنبه خدایی داشته باشد مسیر انسانیت را زود سپری کرده و به مقصد می‌رسیم.

حجت الاسلام و المسلمین عارفی نیا مسوول حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند نیز گفت: این مدرسه ۹۵۰ سال قدمت داشته و عالمان بزرگی در این مدرسه تحصیل کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عارفی نیا افزود: سال ۱۳۸۵ وقتی از قم به ما پیشنهاد راه‌اندازی سفیران هدایت را دادند به محضر مقام معظم رهبری رسیدم و از ایشان اجازه گرفتم که معظم له فرمودند برای بیرجند واجب است.

او بیان کرد: امروز حدود ۲۰۰ طلبه در این مدرسه مشغول تحصیل هستند و بیش از ۱۲۰ طلبه در سطح دو و ۷۰ نفر هم در سطح سه تحصیل می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عارفی نیا گفت: طلابی فاضل و کوشا داریم و سال قبل شاگرد اول همه مدارس سفیران هدایت در کشور از بیرجند بود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.