چگونه هتل را با بهترین شرایط رزرو کنیم؟

هنگامی که برای سفر برنامه ریزی می‌کنیم، اگر از قبل اقدام به رزرو تور نکرده باشیم، به احتمال زیاد مشغول رزرو هتل و خرید بلیط رفت و آمد هستیم.

چگونه هتل را با بهترین شرایط رزرو کنیم؟به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  هنگامی که برای سفر برنامه ریزی می کنیم، اگر از قبل اقدام به رزرو تور نکرده باشیم، به احتمال زیاد مشغول رزرو هتل و خرید بلیط رفت و آمد هستیم. آیا تا به حال برای سفر به شهر دیگری هتل رزرو کرده اید؟ با وجود اینکه این روزها با تسهیل دسترسی عمومی به اینترنت پر سرعت، پیدا کردن مجموعه های گردشگری باسابقه و معتبری که بتوان از آن ها هتل رزرو کرد کاری آسان به حساب می آید، اما نکاتی وجود دارند که باید پیش از رزرو هتل به آن ها توجه کنید. در این مطلب به این نکات می پردازیم.

چطور مناسبت ترین هتل را رزرو کنیم؟

یکی از مواردی که در زمان رزرو هتل باید در نظر بگیرید، این است که بلافاصله اولین هتلی را که به نظر مناسب می آید، رزرو نکنید! درست است که معمولا برای سفر، بودجه و شرایط خاصی را مدنظر قرار می دهید و صرفه جویی در هزینه ها می تواند به مخارج دیگر سفر کمک کند؛ اما اگر اولین هتلی را که به نظرتان مناسب می رسد را انتخاب کنید، احتمال زیادی وجود دارد که هزینه زیادی را بپردازید و خدمات خاصی هم دریافت نکنید. به همین دلیل، بهترین کار این است که پیش از انتخاب نهایی چند هتل را مورد بررسی قرار بدهید. اگر تصمیم بگیرید تا این کار را به صورت اینترنتی و با استفاده از وب سایت های مسافرتی معتبر انجام دهید، شاید بین 20 تا 30 دقیقه زمان شما بگیرد اما همین زمان کافی است تا شما دید مناسبی درمورد کیفیت و قیمت هتل های شهر مقصد به دست بیاورید. در ضمن، مهم ترین نکته ای که از این راه می توانید دریابید این است که کدام هتل ها با قیمت یکسان، خدمات بیشتری را ارائه می کنند.

 

بارزترین روشی که در زمان انتخاب هتل می توانید به آن رجوع کنید، تعداد ستاره های یک هتل است. با وجود اینکه در این روش نمی توانید به طور دقیق از خدمات این هتل ها مطلع شوید اما می توانید به طور کلی متوجه شوید که هتلی که قصد بررسی آن را دارید، چه رتبه ای را به خود اختصاص داده است. جالب است که براساس این طبقه بندی، ساده و سریع می توان تا حدود 70 درصد و حتی بیشتر، هتل های مدنظر را تفکیک کرد! در ضمن، بهتر است در زمان انتخاب هتل تنها به دیدن عکس ها توجه نکنید. چراکه اگر تنها به دیدن این عکس ها اکتفا کرده باشید و از بررسی خدمات غافل شوید، احتمال زیادی دارد که با یک شب اقامت در هتلی که رزرو کرده اید، کاملا از هزینه ای متقبل شده اید، پشیمان شوید!

چگونه هتل را با بهترین شرایط رزرو کنیم؟

انواع اتاق ها در هتل را بشناسید

رزرو هتل بسته به این که چند نفر هستید، به چه نوع سفری آمده اید و قصد دارید چقدر هزینه کنید، متفاوت است. برای مثال، اگر به قصد کار به شهری سفر می کنید، ممکن است به میزکار، اینترنت پر سرعت و Wifi رایگان نیاز داشته باشید. بنابراین، اهمیت دارد که با درنظر گرفتن تمامی این شرایط، اتاق موردنظرتان را رزرو نمایید. رزرو اتاق معمولا وقتی سخت می شود که قصد دارید تا نوع آن را مشخص کنید و انواع و اقسام اتاق ها در یک هتل می تواند هر کسی را گیج کند. برای مثال: اتاق سینگل (Single)، اتاقی یک تخته است و اتاق تویین (Twin)، دوتخته. اتاق دابل (DBL) اما اتاقی است که در آن یک تخت دو نفره قرار دارد. در مقابل، اگر بخواهید برای سه نفر اتاق بگیرید، می توانید یک اتاق با ظرفیت سه نفر رزرو کنید. در این اتاق ها، قابلیت قرار دادن 3 تخت یک نفره یا یک تخت دونفره را به همراه یک تخت یک نفره وجود دارد. به همین شکل، اتاق های چهار نفره هم موجود هستند که می توانند ترکیب های مختلفی از تخت های دو نفره و یک نفره را در خود جای بدهند. در کنار این نوع اتاق ها، وجود سوییت نیز در هتل ها کاملا معمول است و شباهت بسیاری به یک واحد کوچک آپارتمان دارد. البته انواع متنوع دیگری از اتاق ها و سوییت ها در یک هتل وجود دارد اما از آن جا که این اتاق ها چندان رایج نیستند، ممکن است آن ها را تنها در برخی از هتل ها ببینید.

چطور از شما پذیرایی می کنند؟

با این که دانستن نوع اتاق برای هر مسافری لازم و ضروری است اما اگر قصد دارید تا مانند یک حرفه ای به سفر بروید، باید نکته های دیگری را هم بدانید. از مواردی که دانستن آن برای اقامت در هتل ضروری به نظر می رسد، نوع سرویس اتاق است. برای مثال، بسیاری از اتاق ها به صورت تنها در اختیار مسافر قرار می گیرند. در چنین اتاق هایی، باید برای صرف صبحانه هزینه ای را به طور جداگانه پرداخت؛ اما اگر قصد داشته باشید تا صبحانه را بدون هزینه اضافه دریافت کنید، می توانید سرویس تخت و صبحانه (BED & BREAKFAST) هتل را انتخاب کنید. به این نوع سرویس ها به اختصار BB می گویند. علاوه بر این، سرویس دیگری نیز در هتل ها وجود دارد که به همراه صبحانه، یک وعده غذای دیگر را هم شامل می شود. این وعده غذایی می تواند وعده ناهار یا شام را در بر بگیرد و به این ترتیب دو وعده غذایی شما در هتل رایگان خواهد بود. به این نوع سرویس به صورت خلاصه HB گفته می شود.

اگر هم تمایل داشته باشید تا هر سه وعده را در هتل صرف کنید، می توانید از سرویس های  (FULL BOARD) FB یا (ALL INCLUSIVE) استفاده کنید. نوع اول مخصوص سه وعده کامل است و نوع دوم به همراه سرو رایگان انواع نوشیدنی ها در طول روز. این موارد، سرویس های متداول و رایج در اکثر هتل ها هستند، هرچند که انواع دیگری از سرویس ها هم وجود دارند که به دلیل خاص بودن، کمتر می توان آن ها را در تمامی هتل ها پیدا کرد.

در این مطلب، از مهم ترین مواردی گفتیم که هنگام رزرو اتاق در هتل باید به آن ها توجه کنید. علاوه بر این، اصطلاحاتی را توضیح دادیم که لازم است در هنگام انتخاب اتاق باید با آن ها آشنا باشید. برای رزرو هتل به صورت اینترنتی، تلفنی و حضوری به شرکت های خدمات مسافرتی معتبر و با سابقه ای اعتماد کنید، که با پشتیبانی 24 ساعته در هر هفت روز هفته در کنار شما هستند تا یک سفر عالی و بی نقص را برای شما و همراهانتان رقم بزنند.

چگونه هتل را با بهترین شرایط رزرو کنیم؟

 

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار