حدود ۴۰ هزار رأی اولی در استان یزد پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: از ۷۲۲ هزار و ۵۵۷ نفر در استان ۳۹ هزار و ۹۱۶ نفر رأی اولی هستند.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، احمد ترحمی  رئیس ستاد انتخابات  استان یزد گفت: برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۲۲ هزار و ۵۵۷ نفر در استان واجد شرایط هستند که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر را مردان و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر را زنان شامل می‌شوند.

او آمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به تفکیک شهرستان‌های استان در ابرکوه ۳۴ هزار و ۶۵۵ نفر، اردکان ۶۱ هزار و ۴۴۵ نفر، اشکذر ۲۱ هزار و ۱۳۳ نفر، بافق ۳۰ هزار و ۸۲۷ نفر، بهاباد ١٠ هزار و ۹۷۷ نفر، تفت ۳۰ هزار و ۶۸ نفر، خاتم ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر، مهریز ۳۳ هزار و ۱۴۹ نفر، میبد ۶۱ هزار و ۶۶۲ نفر و شهرستان یزد ۴۱۵ هزار و ۵۵ نفر اعلام کرد.

رئیس ستاد انتخابات  استان یزد  ادامه داد: آمار رای اولی‌های استان ۳۹ هزار و ۹۱۶ نفر است که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

او افزود: نامزد‌های انتخابات مجلس از ۲۴ تا ۳۰ بهمن مهلت تبلیغات دارند و هرگونه فعالیت تبلیغاتی از روز نخست اسفند یعنی ۲۴ ساعت قبل از روز برگزاری انتخابات ممنوع است.

ترحمی گفت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

استان یزد با ۱۰ شهرستان، چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و از چهار حوزه انتخابیه این استان، چهار نماینده راهی مجلس خواهند شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.