کلاهبردار ۱۰۰ میلیون تومانی در همدان دستگیر شد

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز ۱۰۰ میلیون تومان از حساب بانکی یک شهروند همدانی خبر داد.

کلاهبردار ۱۰۰ میلیون تومانی در همدان دستگیر شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، فیروز سرخوش نهاد، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: دی ماه امسال یک شهروند برای خرید اینترنتی به سایت مراجعه کرده و اطلاعات حساب بانکی خود را وارد یک صفحه جعلی (فیشینگ) کرد.

او بیان کرد: فرد متخلف با به دست آوردن اطلاعات بانکی مالباخته در چند نوبت اقدام به سرقت اینترنتی از حساب او کرده و ۱۰۰ میلیون تومان به سرقت برد.

سرخوش نهاد اضافه کرد: با توجه به اینکه پیامک بانک این فرد فعال نبوده، مالباخته پس از گذشت بیش از یک ماه به دنبال مراجعه به بانک متوجه سرقت از حساب بانکی اش شد.

او ادامه داد: با پیگیری کارشناسان پلیس فتا، عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی این شخص شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از شهروندان خواست پیش از مراجعه به یک سایت نسبت به اصلی بودن یا جعلی نبودن آن اطمینان حاصل کنند همچنین از فروشگاه های معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیک اقدام به خرید کنند.

سرهنگ سرخوش نهاد افزود: همچنین شهروندان نسبت به فعال سازی رمز یکبار مصرف و پیامک بانک اقدام کرده تا زمینه بروز سرقت از حساب بانکی را سلب کنند.

انتهای پیام/ ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.