توقیف ۱۱ خودرو به دلیل جابه‌جایی هیزم قاچاق در ممسنی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ممسنی گفت: در ۱۰ روز ۱۱ خودرو به دلیل حمل ذغال و هیزم قاچاق در این شهرستان شناسایی و توقیف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا مسعودی جم گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان ممسنی با رصد کامل مبادی ورودی و خروجی، موفق به توقیف ۱۱ دستگاه خودرو حامل بار ذغال و هیزم قاچاق در محدوده این شهرستان شدند.

او ادامه داد: از کل خودرو‌های توقیف شده، ۶ دستگاه وانت از استان کهکیلویه وبویراحمد بارگیری شده بود که در ایستگاه ایست و بازرسی ممسنی توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

مسعودی‌جم، حجم چوب، ذغال و هیزم کشف شده از این خودرو‌ها را بیش از ۴ تن اعلام و خاطرنشان کرد: از این مجموع، ۳ تن چوب جنگلی بلوط و هزار کیلوگرم ذغال بوده است.

او با اشاره به تعقیب قضایی ۹ نفر از سرنشینان این خودروها، گفت: این افراد با دستور دادستان شهرستان ممسنی ۲۴ ساعت تحت نظر بودند و بعد از آن برای طی مراحل قانونی به دادگاه ارجاع شده‌اند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی گفت: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان در قالب گروه‌های کشیک شبانه روزی به صورت مداوم درحال گشت و بازدید حوزه استحفاظی هستند تا محیط را برای متخلفان ناامن کرده و تا حد امکان از قاچاق چوب، ذغال و هیزم، جلوگیری کنند.

او با اشاره به توقیف سه دستگاه اره موتوری، گفت: براساس گزارش‌های دریافتی از سوی طبیعت دوستان شهرستان ممسنی مبنی بر قطع درختان جنگلی بلوط، نیرو‌های منابع طبیعی بلافاصله به محل‌های وقوع تخلف اعزام شدند و پس از طی مسافت‌های طولانی در نقاط صعب العبور جنگلی تعدادی از متخلفان را دستگیر کردند.

مسعودی‌جم با بیان اینکه ۴ نفر از متخلفان که اقدام به بریدن و قطع درختان جنگلی در نقاط صعب العبور می‌کردند، متواری هستند، گفت: تلاش برای شناسایی و دستگیری آنان نیز ادامه دارد.

این مقام مسئول ضمن تاکید برآمادگی کامل نیرو‌های منابع طبیعی ممسنی، از شهروندان در خواست کرد که هرگونه تخلفی را به شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار