در تذکر پیش از دستور مطرح شد؛

فخاری خواستار رعایت سهم ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریت شهری شد

عضو شورای شهر تهران درخصوص رعایت سهم ۳۰ درصدی انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی به شهرداری تذکر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در یکصد و نود و هشتمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) گفت: با توجه به رویکرد شورای پنجم در افزایش میزان حضور و جایگاه زنان در مدیریت شهری، نسبت به اختصاص دست کم ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی به زنان شاغل به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

وی با اشاره به ماده ۷۴ برنامه سوم توسعه شهرداری و الزام شهرداری به ارائه لایحه افزایش انتصاب جوانان در تصدی پست‌های مدیریتی و ارتقای سهم و نقش آنان در مدیریت گفت: طبق مصوبه سال ۹۷، ۵۰ درصد این سهم برای زنان تعریف شده است که متأسفانه نسبت به اجرای این مصوبه‌ها در ساختار سازمانی شورای شهر و دبیرخانه اجرایی توجهی نشده است، از این رو باید هیئت رئیسه شورای شهر نسبت به اجرای این مصوبه در نهاد شورا اقدام کند و به شورا گزارش دهد.

عضو شورای شهر تهران گفت: ضروری است که مصوبات شورا ابتدا در سیستم اداری شورای شهر عملیاتی شود تا الگویی برای شهرداری باشد.

فخاری تصریح کرد: در دبیرخانه اجرایی شورا این مصوبات پیگیری نشده و ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی باید به زنان و جوانان اختصاص یابد و اگر خودمان در شورا به این مصوبه بی توجه باشیم، چگونه می‌توانیم از شهرداری انتظار عمل داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار