رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی خبر داد؛

ارسال اقلام ویژه انتخابات به شهرهای خراسان رضوی

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: تعداد ۴ هزار و ۲۳ شعبه اخذ رای ویژه انتخابات در خراسان رضوی مشخص شده است و اقلام آن‌ها توزیع شد.

ارسال اقلام ویژه انتخابات به شهرهای خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن جعفری رئیس ستاد  انتخابات خراسان رضوی در جلسه مشترک اعضای ستاد انتخابات و اعضای هیات نظارت بر انتخابات استان گفت: باید تلاش کتیم تا مکتب شهید سلیمانی در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه اداری و مسئولیتی کشور تحقق پیدا کند.
 
او  با اشاره به ابلاغ «قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی» از سوی وزارت کشور، افزود: تاکنون ۷۰ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی حساب مخصوص فعالیت‌های تبلیغاتی خود را بازگشایی کرده و نماینده مالی خود را مشخص کرده‌اند، ضمن اینکه هفته گذشته در جلسه‌ای با حضور تمامی داوطلبان استان این قانون برای آن‌ها تشریح و بر لزوم اجرای آن تاکید شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه دوره‌های آموزشی ویژه انتخابات برای تمامی فرمانداری‌های استان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بستر ارتباطی بین استانداری خراسان رضوی و فرمانداری‌ها بر پایه فیبر نوری بوده و ما شاهد افزایش ۴ برابری پهنای باند خطوط اینترنت هستیم، لذا مشکلی در زمینه ارتباطی وجود ندارد.

جعفری به میزان آمادگی شعب اخذ رای در استان اشاره کرد و گفت: به منظور سنجش میزان آمادگی شعب اخذ رای، پنجشنبه هفته جاری مجددا بازدیدی از تمامی شعبه‌های اخذ رای صورت خواهد کرد.

او با بیان اینکه در زمینه امنیت انتخابات دغدغه‌ای متوجه استان خراسان رضوی نیست، عنوان کرد: خوشبختانه امسال تعداد ماموران نیروی انتظامی، بسیج و افرادی که حول محور تامین امنیت انتخابات در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند، افزایش چشم‌گیری داشته است و تمامی احکام آن‌ها برای شروع فعالیت صادر شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه اطلس امنیتی انتخابات از ابتدای سال جاری آماده شده است، ادامه داد: سه شنبه هفته جاری، شورای تامین ویژه تمهیدات انتخاباتی خراسان رضوی برگزار می‌شود و دستور جلسه آن مبحث انتخابات است.

جعفری به شفاف‌سازی تحرکات دشمن در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و افزود: دشمن از طریق کانال‌های مجازی و بالغ بر ۵۲ شبکه فارسی‌زبان معاندین به دنبال این است تا در آستانه حماسه انتخابات، مشارکت مردم را کاهش دهد و به سلامت انتخابات خدشه وارد کند، لذا هوشیاری همگان را می‌طلبد که در حوزه سلامت و شفافیت انتخابات تلاش کرده و همواره این نکات را به مردم اعلام کنیم.

او با تاکید بر اینکه ۳ هدف اصلی را در انتخابات پیش رو دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: حرکت در مسیر قانونی، ارتقای امنیت انتخابات و ارتقای سلامت انتخابات ۳ هدف اصلی ما در رویداد انتخابات پیش رو است.

جعفری با بیان اینکه تاکنون ۸۶۶ میلیون رای از سوی مردم در ادوار کلی انتخابات‌های کشور به صندوق رای انداخته شده است، تصریح کرد: در حوزه رقابت انتخاباتی فضای خراسان رضوی یک فضای رقابتی است و این نکته مهم حسن انتخابات در استان است.

او به مزایای سیستم الکترونیکی احراز هویت برخط اشاره کرد و گفت: از ویژگی‌های مثبت سیستم احراز هویت الکترونیکی برخط، رصد مانیتورینگ تعرفه‌های انتخاباتی به صورت لحظه‌ای است و شعبه به شعبه این آمار قابل مشاهده خواهد بود، ضمن اینکه صدا و سیما و رادیو هم در ایام انتخابات به منظور گفتمان‌سازی برای مردم نسبت به فرآیند نحوه کار با این دستگاه، اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم را ارائه خواهند داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: اگر برای ما محرز شود که دست اندرکاران اجرایی به صورت عامدانه در فرآیند انتخابات حضور یافته و دخالت می‌کند، به شکل قاطع از سوی مجریان انتخابات با وی برخورد خواهد شد، آبروی نظام را با آبروی فرد معاوضه نمی‌کنیم و قطعا در صورت مشاهده تخلفات کاملا قاطعانه برخورد صورت خواهد گرفت.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی به حوزه تامین کالا‌های اساسی مردم اشاره کرد و افزود: ستاد تنظیم بازار خراسان رضوی در ایام انتخابات به صورت ویژه هر روز برگزار می‌شود تا خللی به تامین کالا‌های اساسی مردم وارد نشود؛ در این راستا هم مدیران استانی باید دقت کنند تا خدمات‌رسانی به مردم به خوبی انجام شود.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.