آیت الله فلاحتی:

شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف است

نماینده ولی فقیه در گیلان شرکت در انتخابات را یک حق و تکلیف دانست و گفت: انتخابات، اقتدار و حضور یک ملت را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در همایش بصیرت سیاسی    انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع فرماندهان و کارکنان آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا با اشاره به تفاوت انتخابات در نظام اسلامی با دیگر نقاط دنیا گفت: در بعضی نظام ها که دمکراسی بر آن حاکم است، در کنار آن احزاب کاپیتالسیم قرار دارند و در حقیقت قدرت در دست شرکت ها و کارتل های قدرت، ثروت و سرمایه است.

او به نبود انتخابات در بعضی از کشورها مانند عربستان اشاره کرد و افزود: در کشورهای مذکور انتخابات را طوری جا انداختند که امری خطرساز برای جامعه انسانی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عقل و شرع اذعان به خرد جمعی دارند، اظهار داشت: شرع آن قدر به اجتماع و مردم بها داده که به پیامبر (ص) دستور داده در برنامه ها با مردم مشورت کند.

آیت الله فلاحتی انتخابات در نظام دینی را یک تکلیف دانست و بیان کرد: در اسلام انتخابات، تکلیف و حق است و هر کسی باید در انتخابات حضور پیدا کند.

او به انجام رزمایش ها توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های بین المللی اشاره کرد و گفت: حضور مردم در انتخابات مانند رزمایش در دل دشمن رعب ایجاد می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه انتخابات برای جامعه اسلامی ابهت ایجاد می کند، تصریح کرد: انتخابات، اقتدار و حضور یک ملت را نشان می دهد.

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری فرمانده آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا نیز در این همایش تامین امنیت کشور را از وظایف نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: امروز صحنه انتخابات و شرکت در آن تامین کننده امنیت نظام و انقلاب است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.