مرخصی ۱۲ روزه به ۴۰۰ نفر از زندانیان مهاباد

در ایام دهه فجر به ۴۰۰ نفر از زندانیان مهاباد مرخصی ۱۲ روزه تعلق گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب و ریاست دادگستری به پیشنهاد بخشی رئیس زندان به مددجویان واجدالشرایط ۱۲ روز مرخصی تعلق گرفت.

رئیس زندان مهاباد ضمن قدردان از مجموعه دستگاه قضایی در این خصوص گفت: با تعامل و مساعدت مسئولان قضایی در راستای تحکیم بنیان خانواده و توجه به نیاز‌های روحی و عاطفی خانواده زندانیان و همچنین با تلاش و همت واحد‌های اجرای احکام و مددکاری وصدور برگه‌های مرخصی توسط قاضی ناظر زندان ۴۰۰ نفر از زندانیان که در بین آنان مددجویان دارای رأی کار نیز بودند در مجموع از ۴۸۰۰ روز مرخصی مناسبتی بهره‌مند شدند.

بخشی با اشاره به آثار مثبت مرخصی به زندانیان در تحکیم نهاد خانواده، افزود:خانواده به عنوان یکی از نهاد‌های بنیادی و سازنده اجتماعات بشری نقش بسزایی در رشد و تربیت افراد جامعه دارد و در رأس آن سرپرست خانوار در این فرایند نقش مهمی را ایفا خواهد نمود که موجب سوق دادن خانواده به سمت آرمان‌های مطلوب منجمله حفظ ارزشها، بهبود روابط اعضای خانواده و رشد عواطف انسانی و امنیت روانی می‌شود.

او اضافه کرد:کارکرد خانواده به عنوان میانجی در اجتماعی شدن فرزندان و همنوایی عمیق آن‌ها با هنجار‌های اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و محیط زندگی در آینده سایر اعضاء خانواده نقش سازنده‌ای دارد و در این میان می‌طلبد که سرپرست خانوار به عنوان اصلی‌ترین محور تحکیم خانواده حضوری فعال داشته باشد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
مهاباد
۲۱:۲۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
با تشکر ویژه از مسئولین محترم باشگاه خبرنگاران جوان و به امید انعکاس نظر ارسال شده به مدیران مربوطه در مورد زندانیان
Germany
گرفتار
۲۱:۱۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
از ریاست محترم زندان مهاباد نیز ملتمسانه تقاضا میگردد جهت زندانیانی که هیچگونه پشتوانه و یاوری بواسطه تنگدستی خود و خانواده ندارند واحد محترم مددکاری را جهت دفاع از حداقل حقوق انسانی زندانیان از جمله انتصاب وکیل تصغیری و تلاش در جهت کاهش وثیقه مجهز نمایند. چه بسا بسیاری از زندانیان بواسطه اعتیاد گرفتاری برای خود و خانواده به ارمغان آورده اند ولی شما مدیر عزیز میتوانید با درایت و مدیریتی که در جنابعالی مشاهده می گردد اجری پایدار و ابدی برای خود فراهم نمایید و دعای خیر بسیاری را توشه همیشگی خود نمایید. به امید فردایی بهتر برای همه
Germany
آدم
۲۰:۵۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
کاش یک نهادی را ایجاد میکردند که برای بازگشت مجرمان علی الخصوص آنهایی که در دام اعتیاد مرتکب بزه گردیده اند حمایت و درمان لازم را در کنار اجرای حکم انجام میداد و این همه خانواده ها دچار مشکلات نمی شدند.
بخدا قسم معتاد مجرم نیست مریض است و مریض را مجازات نمی کنند بلکه مداوا می کنند. بسیاری از مجرمان در زندان مریض هستند و مریضها نیاز به مراقبت دارند. آنها نیازمند یاری مدیران متفکر و مسلمان ما هستند. کمکشان کنید خدا کمکتان کند.
Germany
شهروند مهاباد
۲۰:۴۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
از مسئولین محترم اعم از امام جمعه محبوب نماینده عزیزشهرمان و قضات محترم و دادستان عزیز مهاباد و سایر مدیران محترم دیگر ملتمسانه تقاضا میگردد که زندانیانی که مدت مدیدی است از جرمشان گذشته و هنوز بخاطر فقر خود و خانواده نتوانسته اند وثیقه ای را جور کنند رافت و عطوفت را نشان دهند و نگذارند آنها نیز از کوچکترین حق و یا مهر اسلامی بی بهره باشندشما را به خدای تعالی سوگند میدهم از حال این قشر نیز جویا شوید و ببینید خود و خانواده اشان چه روزگاری دارند شاید بواسطه فقر و یا هر دلیل دیگری مجرم شده باشند ولی زندانی کردن آنها به صورتی که لطمه به فرزند آنها وارد کند راهکاری شایسته شاید نباشد و آنها نیز انسانند.
خدای بزرگ پاداش نیکوکاران را بواسطه حل مشکلات مردم در دنیا و آخرت هزار برابر عطا بفرمایند. انشاا...
Germany
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
از مسئولین و قضات محترم و همچنین دادستان مهاباد تقاضا می گردد برای زندانیانی که خانواده آنها نتوانسته اند وثیقه ای جور کنند و مدت مدیدی است از جرمشان گذشته با رافت و عطوفت بیشتری برخورد کنند آنها نیز انسانند و خانواده دارند ولی متاسفانه فقر و تنگدستی بر زندگیشان چیره گشته و گذشت و مهر اسلامی شاید روزنه ای برای دگرگونی آنها شود. خدا پاداش نیکوکاران را در دنیا و آخرت بدهد.