مهمترین مطالبه راهنمایان گردشگری در سال ۹۸ چیست؟

راهنمایان گردشگری هر ساله مطالباتی را برای حفظ آثار باستانی دارند که امسال هم در روز دوم اسفند و روز جهانی راهنمایان گردشگری، مطالبه جدیدی را مطرح می کنند.

آرش نورآقایی عضو هیات مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری و عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:دوم اسفند روز جهانی راهنمایان گردشگری است. اعضای کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری امسال با شعار«این داستان؛ گلستان» به استان گلستان می‌روند و در این استان علاوه بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر گرگان، در گشت‌هایی به اطراف استان گلستان، در کارگاه‌های آموزشی و مراسم افتتاحیه و اختتامیه شرکت می‌کنند. آنها می‌توانند پس از پایان مراسم اختتامیه در قالب گشت‌های بیشتر با جاذبه‌های گردشگری استان گلستان آشنا شوند.

او افزود:مطالبه امسال اعضای کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری، ثبت جهانی دیوار گرگان است.

نورآقایی گفت:ما هر سال به صورت نمادین مطالبه‌ای داریم، مثلا در سومین گردهمایی راهنمایان گردشگری درخواست کردیم که بازار تبریز ثبت جهانی شود. در ششمین جشن نیز خواستار حفاظت از دریاچه ارومیه بودیم.ما با این مطالبات نمادین تلاش می‌کنیم توجه خبرنگاران و مسئولان را به اتفاقات مهم و قابل توجه جلب کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.