انتظارات اهالی فرهنگ و هنر از نمایندگان مجلس/۲

مدیر انتشارات آریترین: قانون مطبوعات بازبینی شود/ رفع توزیع نامتوازن صنعت نشر در کشور

مدیر مسئول انتشارات آریترین از نمایندگان مجلس یازدهم خواست برای بازبینی قانون مطبوعات کشور اقدام کنند.

لوایح مشخصی برای همکاری و تبلیغات صنعت نشر با نهادهای دیگر تصویب شود تغییر کاربری بسیاری از کتابخانه های کشور به دلیل شرایط اقتصادی

جلال صابری نژاد مدیر مسئول انتشارات آریترین، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص انتظاراتش از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارهایی که باید برای حوزه نشر انجام دهند، گفت: انتظار دارم قانون مطبوعات در مجلس شورای اسلامی بازبینی شود؛ این اقدام می‌تواند مقداری امیدواری را به صنعت نشر کشور تزریق کند. از جمله حمایت‌های خانه ملت از صنعت نشر می‌تواند حمایت‌ اقتصادی مانند حمایت‌های مالی از این صنعت و بخشودگی مالیاتی باشد. علاوه بر این‌ باید لوایح مشخصی برای همکاری و تبلیغات صنعت نشر با نهاد‌های دیگر از جمله وزارت آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

او افزود: توزیع نامتوازن صنعت نشر در کل کشور دیده می‌شود؛ بیش از ۷۵ درصد صنعت نشر در تهران فعال است. برای ایجاد توازن در صنعت نشر به بسترسازی‌هایی نیاز داریم تا قوانین لازم برای این بسترسازی در مجلس شورای اسلامی تصویب شود؛ این توازن باید در استان‌های دیگر از جمله استان‌های حاشیه‌ای و جنوبی کشور ایجاد شود. متأسفانه استان‌های حاشیه نشین به صنعت نشر دسترسی ندارند. زیر ساخت‌های اقتصادی و فرهنگی لازم باید برای این مسئله ایجاد شود. در زمینه انتشار نشریات فرهنگی هم در کشور توازن نداریم. انتشار این نشریات در استان‌های مختلف با یکدیگر نفاوت دارد.

مدیر مسئول انتشارات آریترین با اشاره به اینکه باید برای ایجاد توازن در صنعت نشر قوانین بازبینی شود و نمایندگان مجلس برنامه‌هایی برای این امر تدارک ببینند، اظهار کرد: باید از طریق وزارت ارشاد بخش‌های مختلف صنعت نشر از یکدیگر تفکیک شوند، استقلال پیدا کنند و قوانین خاص خود را داشته باشند. این مسئله به زیرساخت‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیاز دارد. از جمله اینکه از شاعران پیشکسوت حمایت شوند.

صابری نژاد ادامه داد: برخی از شاعران پیشکسوت و حتی جوان مشکلات بیمه‌ای دارند. یک بخش از این مشکلات به وسیله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برطرف شده است؛ اما هنوز هم کاستی‌هایی در این زمینه وجود دارد. مجلس شورای اسلامی از طریق تصویب قوانین جدید می‌تواند معایب گذشته را برطرف کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: صنعت نشر ، حمایت مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار