امشب، آخرین مهلت ثبت نام در کنکور ۹۹

مهلت ثبت نام در کنکور سراسری ۹۹ ساعت ۲۴ امشب (یکشنبه، ۲۷ بهمن) به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فرصت ثبت نام در کنکور سراسری از روز چهارشنبه، ۱۶ بهمن  از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد. مقرر بود روز ۲۴ بهمن پایان پذیرد که با توجه به مهلت مجدد تمدید شده این فرصت تا ساعت ۲۴ امروز یک شنبه ۲۷ بهمن  ادامه دارد.

شرکت در کنکور سراسری رشته‌های تحصیلی با آزمون سال ۱۳۹۹ برای ورود به دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزشی غیرانتفاعی و غیردولتی، ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌پذیرد.

لازم ذکر است پذیرش در هر یک از کد رشته محل‌های با آزمون براساس نمره کنکور و سوابق تحصیلی همانند آزمون سراسری سال گذشته انجام خواهد شد.

کلیه داوطلبان علاقه‌مند به ثبت نام در رشته‌های تحصیلی با آزمون سال ۹۹ ضرورت دارد که با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق اطلاعیه تکمیلی و مفاد دفترچه راهنمای ثبت نام در صورت واجد شرایط بودن برابر ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط نسبت به ثبت نام برای شرکت در این آزمون اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبانی که قبلا نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده اند، می‌توانند در صورت تمایل تا ساعت ۲۴ امشب ۲۷ بهمن، نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند.

کلیه داوطلبان برای ثبت نام و شرکت در آزمون رشته‌های تحصیلی با آزمون سال ۱۳۹۹ باید واجد کلیه شرایط عمومی و اختصاصی مطابق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام باشند. برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ داشتن یکی از مدارک دیپلم نظام آموزشی جدید یعنی نظام آموزشی ۶-۳-۳ در یکی از شاخه‌های نظری فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش، دیپلم دوره چهارساله نظام قدیم آموزش متوسطه، گواهینامه دوره پیش دانشگاهی و مدرک کاردانی یا فوق دیپلم را دارا باشند.

مدارک تحصیلی باید تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ دریافت شود. کسانی که با مدارک کاردانی (پزشکی و غیر پزشکی) در این آزمون شرکت می‌کنند باید تعهدات قانونی خود را گذرانده باشند. کسانی که ۲ مدرک دیپلم دارند، در صورت تمایل برای اعمال سوابق تحصیلی با دیپلمی که با گروه آموزشی مورد نظرشان هماهنگی دارد، ثبت نام کنند.

هر داوطلب بدون در نظرگرفتن نوع مدرک تحصیلی نظام آموزشی، نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ و یا نظام آموزشی قدیم و یا مدرک پیش دانشگاهی می‌تواند بر اساس مندرجات جداول شماره ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ منحصرا در یکی از گروه‌های آموزشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و یا زبان‌های خارجی ثبت نام و در آزمون آن شرکت کند.

هر دواطلب علاوه بر ثبت نام در گروه‌های آموزشی اصلی یعنی (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و یا علوم انسانی) در صورت تمایل می‌تواند در یکی از گروه‌های آموزشی هنر و یا زبان‌های خارجی و یا هر دو گروه آموزشی (هنر و زبان‌های خارجی) نیز ثبت نام نموده و در آزمون‌های گروه‌های آموزشی مذکور بر حسب مورد شرکت کنند.

کارت شرکت در آزمون داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون سال ۱۳۹۹ از روز دوشنبه ۹ تیر ۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد بنابراین داوطلبان ضرورت دارد از روی دوشنبه ۹ تیر لغایت ۱۱ تیر ۹۹ با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط اقدام کنند.
بیشتر بخوانید: همه آنچه داوطلبان کنکوری ۹۹ برای ثبت نام باید بدانند
بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده نتیجه نهایی آزمون سراسری سال ۹۹ در نیمه دوم شهریور ۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

به اطلاع می‌رساند که آزمون سراسری سال ۱۳۹۹، پنجاهمین آزمون سراسری است که توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار خواهد شد.

 همزمان با اعلام تمدید مهلت ثبت نام موارد اصلاحی مربوط به دفترچه راهنمای ثبت‌نام نیز اعلام شد که در ادامه می‌خوانید:

۱) بند «و» از بخش «۲-۲-۲- شرایط اختصاصی» مندرج در صفحه ۲۰ دفترچه راهنمای ثبت نام به شرح زیر اصلاح می‌شود:

دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد (پیوسته و ناپیوسته) کلیه رشته‌های تحصیلی و دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و دکتری حرفه‌ای دامپزشکی متقاضی تحصیل مجدد، میتوانند با رعایت شرایط زیر از طریق قبولی در آزمون سراسری در مقطع دکتری عمومی رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل نمایند و محدودیتی در انتخاب دوره‌های مختلف (روزانه، مازاد و پردیس) ندارند: ۱-انجام خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان برای مشمولین این قانون الزامی است، ۲-دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه‌های اجرایی و عدم دارا بودن تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم، ۳- نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه.

۲) شرایط پذیرش رشته «فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی» در دو مقطع «کاردانی» و «کارشناسی» به شرح زیر اعلام می‌شود. جزئیات رشته محل‌ها در هر یک از مقاطع مذکور، بعد از اعلام تقاضای پذیرش توسط دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و نیز صدور مجوز پذیرش توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متعاقباً در دفترچه راهنمای انتخاب رشته به داوطلبان اطلاع رسانی می‌شود. رشته «فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی» در مقطع کارشناسی در زیرگروه ۱ گروه آزمایشی علوم تجربی (جدول ۳ مندرج در صفحه ۳۰ دفترچه راهنمای ثبت‌نام) قرار می‌گیرد.
بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام داوطلبان پسر در کنکور ۹۹
الف) ضوابط مربوط به پذیرش دانشجو (زن/مرد) در رشته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور:

۱- داشتن سلامت جسمانی و عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن، واگیر و صعب‌العلاج مانند: دیابت، فشار خون، آسم، نارسایی کلیه، بیماری‌های پیشرفته قلبی و ...، ۲- نداشتن صرع و هیچگونه عوارض روانی، ۳- نداشتن تغییر شکل مادرزادی یا اکتسابی اسکلت بخصوص اندام‌ها و عدم استفاده از اندام‌های مصنوعی، ۴-عدم اعتیاد به سیگار و سایر مواد مخدر، ۵-داشتن قدرت تکلم طبیعی (نداشتن لکنت زبان)، ۶-داشتن قدرت بینایی و شنوایی کامل، ۷- قد داوطلبان زن نباید از ۱۶۵ سانتی متر کمتر باشد و قد داوطلبان مرد نباید از ۱۷۰ سانتی متر کمتر باشد، ۸-حداکثر سن ۲۴ سال و با احتساب مدت خدمت وظیفه عمومی ۲۶ سال می‌باشد، ۹-آمادگی انجام تمرینات ورزشی و کسب مهارت‌های بدنی جهت امدادرسانی سریع و صحیح، ۱۰-تایید سلامت جسمانی و روانی و سایر موارد گفته شده توسط دانشگاه مربوط پس از قبولی در آزمون و به هنگام ثبت‌نام در دانشگاه.

ب) ضوابط پذیرش کارکنان عملیاتی (غیراداری) دیپلمه مراکز اورژانس پیش بیمارستانی جهت پذیرش در رشته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی:

۱- اعتقاد و التزام به مبانی جمهوری اسلامی ایران، ۲-عدم سوء پیشینه، ۳-عدم اعتیاد، ۴-داشتن دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه و یا دیپلم نظام جدید به انضمام مدرک پیش دانشگاهی، ۵-داشتن سلامت کامل جسمی و روانی و عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن، واگیردار و صعب‌العلاج، ۶-حداقل ۳ سال سابقه کار در مراکز اورژانس پیش بیمارستانی، ۷-داشتن حداقل قد ۱۶۵ سانتیمتر، ۸-کارکنان دیپلمه‌ای که حداقل ۱۰ سال از سنوات خدمت ایشان باقی مانده باشد، مشروط به سپردن تعهد خدمت به مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی پس از فراغت از تحصیل مجاز به شرکت در آزمون سراسری و پذیرش در رشته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی هستند.

نکته ۱: داوطلب باید کلیه ضوابط و شرایط این دوره را داشته باشد در غیر اینصورت موضوع اشتباه یا اظهار خلاف وی و یا فقدان هر یک از شرایط فوق در هر مرحله از دوره تحصیلی باعث محرومیت داوطلب از ثبت‌نام یا ادامه تحصیل خواهد شد.

نکته ۲: پذیرش در رشته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی به صورت متمرکز با شرایط خاص صورت می‌پذیرد و اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت برای انجام مراحل مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش بعد از مرحله انتخاب رشته اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.