اجرای طرح تحول سلامت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه کردستانی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای مرحله اول وارنیش فلوراید تراپی در راستایتحول سلامت دهان ودندان دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان خبرداد.

اجرای طرح تحول سلامت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه کردستانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استانبا تأکید بر اهمیت فلوراید درمانی به عنوان اقدامی پیشگیرانه در کاهش پوسیدگی دندان گفت: این طرح به منظور فرهنگ سازی، افزایش استحکام، تقویت وبازسازی دندان دانش آموزان با نیاز‌های ویژه دروه ابتدایی استان اجرا شد.

او افزود: این بسته حمایتی در مرحله اول برای ۵۷۰ دانش آموز با نیاز ویژه در ۲۱ مدرسه مستقل وضمیمه شهری وروستایی دوره ابتدایی در ۱۰ شهرستان ومنطقه تابعه استان اجرا شد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان در ادامه از اجرای دو مرحله ای، طرح وارنیش فلوراید تراپی در مدارسبا نیاز ویژه استان خبر داد و افزود:طرح تحول سلامت دهان ودندان دانش آموزان سالانه در ۲ نوبت نیم سال اول و نیمسال دوم انجام می‌شود.

او با اشاره به نقش فلورایدبه عنوان روشی بی خطر، آسان و مطمئن در حفاظت از دندان‌های کودکان اظهار کرد: اجرای متوالی این طرح در دو نوبت در سال و به طور متوسط هر ۶ ماه یک بار برای دانش‌آموزان مؤثر است.

رنجبر با اشاره به اهمیت سلامت دهان ودندان در ارتقای بهداشت عمومی و کیفیت زندگی گفت: بهترین زمان جهت کنترل بیماری‌های دهان و دندان سنین کودکی و یکی از بهترین مکان‌ها جهت دسترسی به این گروه سنی مدارس ابتدایی است.

او در ادامه افزود:ارتقای سطح سلامت دهان ودندان دانش آموزان، افزایش سطح آگاهی ودسترسی دانش آموزان به خدمات بهداشت دهان، دندان وکاهش شاخص‌های پوسیدگی وکمک به بهبود سلامت دهان ودندان از برنامه واهدافی است که با اجرای دقیق این طرح در پی تحقق آن می‌باشیم.

رنجبر با بیان اینکه مرحله نخست این برنامه با هدف مقاوم سازی مینای دندان وکنترل بیماری‌های دهان ودندان درسنین کودکی گفت: اجرای مرحله دوم طرح وارنیش فلوراید درمانی در مدارس با نیاز‌های ویژه استان بزودی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.