فرماندار قم مطرح کرد؛

افراد واجد شرایط رای بیش از ۸۲۶ هزار نفر در استان قم هستند

حیدری گفت: بیش از ۸۲۶ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در استان قم هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حیدری فرماندار قم در برنامه گفتگوی خبری سیمای مرکز قم تعداد افراد واجد شرایط رای دادن در دو  انتخابات پیش رو را ۸۲۶ هزارو ۲۸۷ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۱۷ هزارو ۹۶۷ نفر مرد و ۴۰۸ هزارو ۳۲۰ نفر زن هستند.

حیدری با اشاره به اینکه در یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۴۲ هزارو ۶۸۸ نفر رای اولی هستند افزود: تمام متولدین قبل از دوم اسفند ۱۳۸۰ می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

او آخرین آمار نامزد‌های باقی مانده در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم را ۱۰۹ نفر ذکر کرد و گفت: ۹۸ نفر از این تعداد مرد و ۱۱ نفر زن هستند.

فرماندار قم با اشاره به اینکه هر نامزد می‌تواند مجموعا ۱۳ ستاد انتخاباتی در هشت منطقه قم و پنج بخش استان داشته باشد به یک شائبه در این خصوص پاسخ گفت و افزود: برخی از نامزد‌ها می‌گویند، چون شهر قم مذهبی است باید ۱۳ ستاد برای آقایان و ۱۳ ستاد برای خانم‌ها ایجاد کرد در حالیکه چنین چیزی خلاف قانون انتخابات و غیرمجاز است.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: تمام مراحل انتخابات در این دوره به جز شمارش آرا، الکترونیکی است بنابراین برخلاف انتخابات‌های گذشته، چنانچه در پایان وقت انتخابات، سیستم‌های رای گیری بسته شود امکان اخذ رای از افراد باقی مانده در شعبات اخذ رای وجود ندارد.

او به همین علت از مردم خواست شرکت در انتخابات را به ساعات آخر موکول نکنند.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.