اهدای ۱۰ هزار جلد کتاب به مدارس مناطق حاشیه شهر سنندج

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: در قالب طرح‌های مختلف و در راستای توسعه کتابخانه‌های مدارس مناطق محروم، بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب به این کتابخانه‌ها اهدا شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سهیلا شیخی گفت: این اقدام با درخواست کتابخانه‌های مشارکتی استان از کانون پرورش فکری و همکاری مردم روستا‌ها و مدارس بخش مرکزی سنندج انجام شده است.

او با اشاره به اینکه کانون به عنوان تنها کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در کشور فعالیت می‌کند اضافه کرد: این ۱۰ هزار جلد کتاب در ۵۰ کتابخانه روستایی و کتابخانه‌های مدارس مناطق حاشیه شهر سنندج توزیع شده است.

شیخی یادآورشد: در این راستا کتابخانه‌های مدارس سیزده روستای باباریز، دوشان، آساوله، ژان، قشلاق، دویسه، گزان علیا، باینجوب، اورامان، قلیان، اویهنگ، رمشت و سراب قامیش از این کتاب‌های اهدای بهره‌مند شدند.

او با بیان اینکه مهمترین طرحی که در آن طرح اهدای کتاب اجرا شده پیک امید است افزود: پیک امید امسال برای اولین بار در این استان در راستای بهره‌مندی کودکان و نوجوانان مناطق محروم از فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری شروع به فعالیت کرده است.

شیخی با اشاره به اینکه کودکانی که در حاشیه شهر‌ها و مناطق بسیار محروم و دورافتاده زندگی می‌کنند جامعه هدف پیک امید هستند گفت: کودکان این مناطق به عنوان نیرو‌های بالقوه در شکل دادن جامعه باید در اولویت‌های برنامه‌های مراکز فرهنگی قرار گیرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان تاکید کرد: در قالب پیک امید فعالیتی‌های مانند کتابخوانی، آموزش هنر‌های دستی، نمایش فیلم و انیمیشن، قصه گویی، داستان نویسی، سفالگری، نمایش عروسکی و بسیاری خدمات فرهنگی دیگر که ویژه کودکان است انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.