سازمان جهانی بهداشت: بزرگترین دشمن ما کرونا نیست، داغ ننگ زدن است

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در نشست امنیتی مونیخ از اتهام‌زنی کشور‌ها علیه دیگر در پی شیوع ویروس کشنده در چین انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، تدروس آدانوم جبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ، همبستگی را در مبارزه با بیماری‌های همه‌گیر خواستار شد.

او گفت: «آنچه که باید ما را هدایت کند همبستگی است نه داغ ننگ زدن و بدنام کردن.»

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت افزود: «بزرگترین دشمن خود ویروس نیست بلکه داغ ننگ زدن است که ما را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد. ما باید به داغ ننگ زدن و نفرت پایان دهیم.»

جبریسوس که در جمع شرکت‌کنندگان در کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی می‌کرد، افزود: «بیماری‌های همه گیر ابولا و کووید - ۱۹ (ویروس جدید مرگبار کرونا که به تازگی در چین ظاهر شد) بار دیگر اهمیت حیاتی سرمایه‌گذاری در آماده کردن خود و نه در ترس را برای همه کشور‌ها خاطرنشان کرد.»

او اعلام کرد جهان میلیارد‌ها دلار برای آماده کردن خود در برابر حمله‌ای تروریستی هزینه می‌کند، اما برای آماده کردن خود در برابر حمله یک ویروس که می‌تواند مرگبارتر و به لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مخرب‌تر باشد، سرمایه‌گذاری چندانی نمی‌کند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت افزود: «این رویکردی است که درک آن سخت است و دیدگاهی است که در کوتاه مدت خطرناک است.»

جبریسوس گفت از تدابیری که چین برای مهار این بیماری همه گیر در منشاء آن اتخاذ و گسترش آن را به دیگر نقاط جهان کند کرد، دلگرم شده است.

او همچنین گفت اینکه کارشناسان بین‌المللی در حال حاضر در چین هستند و با همتایان چینی خود برای درک این بیماری همه‌گیر و تدوین مراحل پاسخ جهانی به آن همکاری می‌کنند، مایه دلگرمی است. مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در خصوص قدردانی از چین گفت هر بار که لازم شده است از تلاش‌های چین قدردانی کرده است.

جبریسوس افزود: «من به انجام این کار ادامه خواهم داد، همانطور که این کار را می‌کنم و برای هر کشوری که برای حفاظت از مردم خود و مردم جهان با جدیت با یک بیماری همه‌گیر در منشاء آن مبارزه کرده است حتی اگر برایش بسیار گران تمام شود، انجام داده‌ام.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار