راه‌اندازی باشگاه کشاورزان نمونه فارس در آینده‌ای نزدیک

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: باشگاه کشاورزان نمونه استان فارس در آینده‌ای نزدیک راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدمهدی قاسمی در آیین نکوداشت تقدیر از برترین‌های بخش کشاورزی در فارس از راه‌اندازی باشگاه کشاورزان نمونه استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت تشکل کشاورزان نمونه و ساماندهی کشاورزان به عنوان مشاوران مسئولان استان و شهرستان‌ها در این باشگاه دنبال می‌شود.

او با بیان اینکه بهره‌وری از آب باید بیش از دو برابر چیزی که امروز استفاده می‌کنیم، باشد، گفت: این مهم با بگارگیری علم و دانش و دانش بنیان کردن کشاورزی که از نظام بهره برداری، تشکل‌ها و تهیه نهاده‌های اولیه تولید آغاز می‌شود و تا مدیریت تولید و بازار ادامه می‌یابد، عملی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: باید بپذیریم که در قالب تشکیلات و نظام‌های بهره برداری خودمان را ساماندهی کنیم.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان در عرصه‌های حمایتی دولت در این استان هزینه ایجاد شد، افزود: دولت نیز با همه توان،تلاش کرده تا از بخش کشاورزی حمایت کند.

او با بیان اینکه بهبود حمایت‌های دولت و هدفمند شدن آن‌ها در دستور کار قرار گرفته، گفت: در حوزه گلخانه که یکی از استراتژی‌های اساسی استان فارس به دلیل کمبود آب است از محل بند الف تبصره ۱۸ و در پارسال از محل طرح توسعه روستایی، توسعه قابل توجهی داشته‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: تا هدف گذاری که تولید کل کشت سبزی و صیفی استان از فضای باز به گلخانه‌ای است، راه طولانی در پیش داریم، اما این حرکت شروع شده و در حال سرعت گرفتن است.

قاسمی همچنین از کشاورزان پیشرو خواست برای ترویج استراتژی‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی که به طور خاص در استان فارس دنبال می‌شود، کمک و مبادرت به کشت گلخانه‌ای کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس یادآور شد: امروز بیش از ١٠ درصد امنیت غذایی کشور وابسته به استان فارس است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار